​«دائرة‌المعارف قرآن» بررسی می‌شود

نشست معرفی و نقد کتاب «دائرة‌المعارف قرآن» چهارشنبه 31 خرداد در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، جلد چهارم کتاب «دائرة‌المعارف قرآن» با سر ویراستاری جین دمن مک اولیف، چهارشنبه 31 خردادماه با حضور دکتر آذرتاش آذرنوش، دکتر مجید معارف و امیر مازیار در سرای اهل قلم معرفی و نقد می‌شود.

ویراستاری ترجمه فارسی جلد چهارم این اثر که شامل حروف «ص» تا «گ» است، حسین خندق‌آبادی،‌مسعود صادقی، مهرداد عباسی و امیر مازیار برعهده داشته‌اند.

مجموعه پنج جلدی «دائرة‌المعارف قرآن» اثری مرجع با رویکردی آکادمیک و مطابق با معیارهای بین‌المللی در حوزه مطالعات قرآنی است و چکیده‌ای از دستاوردهای حدود یکصد و پنجاه سال قرآن‌پژوهی غربیان را در دسترس پژوهشگران و علاقه‌مندان رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی قرار می‌دهد. این اثر زیرنظر گروهی از سرشناس‌ترین استادان مطالعات اسلامی و به قلم محققانی از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در انتشارات بریل هلند به زبان انگلیسی منتشر شده است.

موسسه انتشارات حکمت با حمایت معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، ترجمه فارسی این کتاب را با شمارگان پنج هزار نسخه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند ساعت 11 تا 13 روز چهارشنبه 31 خردادماه به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 789169

وب گردی

وب گردی