خیرین 60  میلیارد تومان  در ٣٠٠ جشن گلریزان ماه رمضان کمک کردند

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: دفاتر نمایندگی ستاد دیه در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان امسال با برپایی بیش از ٣٠٠ جشن گلریزان و جمع‌آوری مبلغی معادل ٦٠میلیارد تومان زمینه آزادی قریب به 2 هزار زندانی جرایم غیرعمد را تاکنون فراهم کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار یکی از برنامه های ثابتی است که ستادهای دیه استانی همه ساله شروع ماه ضیافت الهی و با مشارکت خیران نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کنند.
گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدی است که بدون پشتوانه مالی و به دلیل وقوع حادثه ای غیرقابل پیش‌بینی سر از زندان درآوررده‌اند؛ افرادی که سوء سابقه کیفری نداشته و هیچ عنوان عمدی در پرونده‌شان ثبت و ضبط نیست.
سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور روز چهارشنبه به همین منظور در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار قضایی ایرنا، گفت: همکاری خیرین خداجوی ایران اسلامی در برپایی باشکوه این آیین‌ های سنتی با ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان، همه ساله نوید آزادی را به خانواده‌هایی داده که از حضور سرپرست یا یکی از اعضای خانه‌شان بر حسب داشتن یک بدهی مالی غیرکلاهبرداری یا محکومیت به پرداخت دیه ناشی از تصادف رانندگی یا حوادث کارگاهی محروم هستند.
به گفته وی، ستاد دیه با برپایی جشن‌ های گلریزان علاوه بر احیای روحیه انفاق و همچنین آگاهی‌بخشی در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها، گام موثری را در آزادی زندانیان غیرعمد و کاهش جمعیت زندان‌های کشور برداشته است‌.
جولایی تصریح کرد: سال گذشته تنها در ماه رمضان از 278 جشن گلریزان مبلغی معادل ٤٠٠ میلیارد ریال جمع‌آوری‌شد که به برکت این وجوه مردمی طعم شیرین آزادی به افراد و خانواده‌های بسیاری چشیده شد. سال گذشته در مجموع 9 هزار و 413 زندانی جرائم غیر عمد به دنبال ١٢ ماه تلاش مجموعه این نهاد حمایتی با مجموع بدهی بیش از 742 میلیارد تومان از زندان‌های کشور آزاد شدند.
به گزارش ایرنا ، ستاد دیه کشور در شهریور سال 69 با برپایی اولین جشن گلریزان در محل اتاق بازرگانی به همت شهید لاجوردی به عنوان یک نهاد خیریه تاسیس شد و در سال 76 با یک ساختار جدید و البته مردمی شروع به فعالیت کرد.
این ستاد مردمی در حال حاضر در 32 استان کشور فعال است که نتیجه این ٢٧ سال سابقه خدمتی تا به امروز ، آزادی بیش از ١٠٥ هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از سطح ندامتگاه‌ های کشور بوده است.

703

کد خبر: 789476

وب گردی

وب گردی