تهران-ایسکانیوز: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به مدیریت مطلق بانک ها اذعان داشت: مدیریت بانکها، موقعیت ایجاد رانت های قدرت و ثروت و مفاسد مالی را فراهم آورده است.
ابوذر ندیمی ضمن بیان این مطلب به ایسکا گفت: مردم می خواهند مسئولان قوا به دور از جناح بازی و حاشیه سازی، به پرونده های کلان مبارزه با مفاسد اداری و تسهیلات بانکی غیر قانونی رسیدگی کنند.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مشکل امروز مردم، بیکاری و تورم است و این معضل با عدم مدیریت صحیح اقتصادی پدید آمده است. از این روست که امروز قشر تحصیلکرده ما بیکار هستند و بی سوادها سر کارند.
وی همچنین افزود: مجلس نهم دو سال دیگر فرصت دارد که خواسته های مردمی که به مای رای داده اند را اجابت کنند. در این زمان به کمک دولت باید مشکل بیکاری، تورم و بیمه ها و خدمات حمایتی رفع شود.
ندیمی به ضرورت بازنگری در قانون عملیات بانکی بدون ربا تاکید کرد و گفت: باید به صورت تفصیلی به این قانون توجه شده و ضرورت بازنگری در قانون عملیات بانکی بدون ربا مورد توجه جدی قرار بگیرد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به بنگاه داری بانک ها اذعان داشت: امروز بانکها وظایف اصلی خود را فراموش کرده اند و بنگاه داری می کنند. این در حالیست که بانک ها باید عملکرد واسطه ای داشته باشند، به نحویی که سود و اصل پول مشتری را بعد از عملیات به او باز گردانند و در مقابل فعالیت بانکداری حق الوکاله دریافت کنند.
ندیمی ، حق الوکاله چند برابری تسهیلات اعطایی ، جریمه های غیر منطقی بانکی، سپرده گذاری برای گرفتن تسهیلات را غیر قانونی خواند و گفت: شیوه و روند کسب درآمدی بانکها مغایر قانون است، زیرا آنها فقط به سود خود فکر می کنند و به همین خاطر نیز اعطای تسهیلت کلان به مشتریان برای بانکها در الویت است.
کد خبر: 79425

وب گردی

وب گردی