آیین نامه حمایت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر به سراسر کشور ابلاغ شد

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش با اشاره به تصویب قانون حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی از ارسال آیین نامه این قانون به استان های سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز محمدرضا مسیب زاده در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزارشد، اظهارکرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر درآموزش و پرورش دارای اهمیت خاص است و تلاش می کنیم این جلسات تداوم داشته باشد.

وی با بیان این که همه اقدامات وزارت آموزش و پرورش ، امر به معروف در امور تربیتی و آموزشی دانش آموزان است گفت: معلمان ، دانش آموزان و دانشجویان فارغ از ساختار اداری آموزش وپرورش، باید در اجرای این دو فریضه مهم ، پیشگام باشند.

مسیب زاده با اشاره به ساختار تشکیلاتی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصریح کرد: در این قانون سه حیطه تشکیلاتی، «یادآوران» ویژه دانش آموزان ، «یاوران» ویژه معلمان، فرهنگیان و کارکنان اداری و «طلایه داران» ویژه دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی تعریف شده که در آیین نامه ارسالی، وظایف در سطوح استانی، منطقه ای و مدرسه ای تبیین وتشریح شده است.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: در نظرداریم جلسات این شورا برطبق جدول زمان بندی تشکیل شود و در آن به دنبال تهیه محتوای مناسب و موردنیاز برای دانش آموزان هستیم.

وی افزود: انتشار کتاب ، کتابچه، بروشورهای تبلیغاتی، مجلات، کلیپ های جذاب هنری درخصوص امر به معروف و نهی از منکر و تهیه بانک های اطلاعاتی به لحاظ محتوایی، از دیگر مواردی است که در این شورا به آن پرداخته می شود.

200

کد خبر: 800389

وب گردی

وب گردی