انتخابات در ایران، نمایش دموکراسی اصیل اسلامی است

امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: انتخابات ایران نمایش دموکراسی اصیل اسلامی و شرعی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزود: انتخابات در ایران اسلامی زیباترین نمایش از دموکراسی اصیل است، زیرا انتخابات ما تجسم کامل جمهوریت و اسلامیت و اعلام پشتیبانی و میثاق با نظام و دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه اظهار داشت: آرمان‌های امام راحل جاودانه و ماندنی هستند و مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام این آرمان‌ها و اهداف را ذکر کردند و ویژگی‌هایی را به عنوان آرمان‌های انقلاب بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی نخستین آرمان نظام است، بیان کرد: حرکت در خط نه شرقی و نه غربی، اصرار بر استقلال و خودکفایی به معنای کامل در عرصه سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی ، پافشاری فراوان و تمام نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرعی و انقلابی ماندن بخشی دیگر از آرمان‌ها است.

امام جمعه موقت مشهد افزود: ایجاد وحدت و همبستگی و توجه به ملل مظلوم و دفاع از آنان برابر ظالم ، عزت بخشیدن به اسلام ، مغلوب نشدن برابر قدرت‌های جهانی، ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی،حمایت همیشگی از محرومان و توجه به اقشار پائین جامعه و آزادی قدس و محو اسرائیل نیز از دیگر آرمان‌هایی است که مقام معظم رهبری برشمردند.

وی افزود: وقتی حکومتی با چنین معیارهایی داریم می‌توانیم داعش را که از پشتیبانی استکبار برخوردار است بیچاره کنیم، می‌توانیم به مردم فلسطین و غزه کمک کنیم و عراق را از چنگ آمریکا بیرون بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه این ملت مثل یک دریای متلاطم و مواج و بیکران است که با موجی کوبنده ناخالصی‌ها را کنار می‌گذارد، تصریح کرد: مسئولان باید قدر این ملت را بدانند و برای این ملت تلاش کنند تا با آرامش به کمال بندگی خداوند برسند.

302

کد خبر: 801952

وب گردی

وب گردی