طی سال جاری، نیم میلیون سوری به منازلشان برگشته‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد که تاکنون حدود نیم میلیون نفر از مردم سوریه طی سال جاری به منازل خودشات برگشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که مقابله ارتش سوریه و حامیان منطقه‌ای آن در جنگ با تروریست‌ها ادامه دارد،‌ سازمان ملل آماری از سوری‌هایی که به منازل خودشان برگشته‌اند، ارائه داده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که تاکنون در سال جاری میلادی، حدود نیم میلیون نفر از سوریه‌ای‌ها به منازشلن برگشته‌اند.

به گزارش رویترز، 440 هزار نفر از این تعداد شامل افرادی هستند که مجبور به ترک منازل و انتقال به منطقه‌ای دیگر از سوریه شدند و بیش از 31 هزار تن هم از کشورهای همسایه به سوریه برگشتند.

طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل،‌ اغلب سوری‌هایی که به منازلشان برگشتند به حلب،‌ حما،‌حمص و دمشق بازگشتند.

بنا بر گزارش این نهاد سازمان ملل،‌ دلیل این اقدام سوری‌ها،‌ این برداشت بوده که شرایط در بخش‌هایی از سوریه بهبود یافته است.

«آندری ماهچیچ»،‌ سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل در این باره گفته است: «این یک روند مهم و قابل توجه است».

او در ژنو افزود: «اغلب این افراد در حال برگشت هستند تا دارایی‌هایشان را بررسی کنند و درباره اعضای خانواده‌شان اطلاع یابند. آنها درک مختص خودشان را درباره بهبود اوضاع در بخش‌هایی که در حال بازگشت به آن هستند دارند، خواه این بهبود اوضاع واقعی باشد یا ادراک خودشان باشد».

منبع: فارس

303

کد خبر: 801955

وب گردی

وب گردی