ارسال اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها به هیات وزیران بدون تصویب در مجمع عمومی

اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی بدون اینکه از سوی روسای فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک مورد تایید قرار بگیرد، قرار است در یکی دو روز آینده به هیات وزیران برود.

به گزارش ایسکانیوز، اواخر ماه مبارک رمضان بود که محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش از پایان مرحله اول نگارش اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و اعلام کرد: کارگروهی که نگارش اساسنامه را برعهده گرفته‌اند تلاش کردند تا در این اساسنامه نکات بازدارنده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک رفع شود.

در اساسنامه جدید ماده جنجالی که به وزیر ورزش اجازه می‌داد تا روسای فدراسیون‌ها را عزل یا انتخاب کند، حذف شد و قرار بر این بود بعد از بررسی اولیه اساسنامه در شورای معاونین یک نسخه در اختیار کمیته ملی المپیک قرار بگیرد تا اعضای کمیته نیز نظر خود را درباره اساسنامه اعلام کنند؛ همچنین یکی از اعضای کارگروه نگارش اساسنامه پیش از این به فارس گفته بود که اساسنامه باید در سه مرجع اصلی تصویب شود.

وزارت ورزش اعلام کرده بود این اساسنامه در اختیار روسای فدراسیون‌ها نیز قرار می‌گیرد تا اگر نکته ابهامی باقی مانده برطرف شود و بعد از آن اساسنامه به IOC و هیات وزیران ارسال خواهد شد. اما امروز شنیده شده اساسنامه قرار است در یکی دو روز آینده برای تصویب به هیات وزیران برود.

این در حالی است که روسای فدراسیون‌ها هیچ اطلاعی از متن اساسنامه ندارند و کمیته ملی المپیک نیز هنوز نظر خود را درباره اساسنامه اعلام نکرده است.

چندین ماه پیش فدراسیون‌های بین‌المللی و IOC با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک به کشورمان و فدراسیون‌های ورزشی خواستار شفاف‌سازی درخصوص دخالت دولت در امور ورزش شده بود.

منبع:فارس

604

کد خبر: 802766

وب گردی

وب گردی