فلاحت پیشه: حفظ داعش یکی از مهمترین راهبردهای غرب در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا و کشورهای منطقه‌ای در حال بسترسازی برای تدارک حوزه های امن در حاشیه کشورهای خود هستند گفت: این کشورها هدفشان این است که به گونه‌ای عمل کنند که در حوزه دیپلماسی صاحب کرسی و صاحب توان چانه زنی بشوند و البته اقدام‌های اینگونه یقینا بر اهداف دیگری از جمله حفظ داعش نیز استوار است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره تداوم برگزاری نشست آستانه اظهار کرد: در مذاکرات آستانه اساس مذاکرات بر دو راهبرد شکل گرفته است که راهبرد مبتنی بر ثبات در این راستا نقش مهمی را در نشست آستانه ایفا می کند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه میدانی سوریه کاملاً مشخص است ضمن آنکه در حوزه میدانی کشورهایی که هزینه دادند عملاً اینها به طور طبیعی و در عرصه دیپلماسی باید حرف اول را در منطقه بزنند و ما معتقدیم که تحکیم دولت مرکزی در سوریه راه‌حل اصلی خروج از بحران است.

نماینده حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه آمریکا و کشورهای منطقه‌ای در حال بسترسازی برای تدارک حوزه های امن در حاشیه کشورهای خود هستند گفت: این کشورها هدفشان این است که به گونه‌ای عمل کنند که در حوزه دیپلماسی صاحب کرسی و صاحب توان چانه زنی بشوند و البته اقدام‌های اینگونه یقینا بر اهداف دیگری از جمله حفظ داعش نیز استوار است.

وی در ادامه گفت: حفظ داعش یکی از مهمترین راهبردهای غرب در منطقه است چرا که سوداوری های بسیاری برای غرب و به خصوص استکبار جهانی دارد چرا که آنها نمی‌خواهند داعش را مانند گروهک‌های تروریستی دیگر مانند القاعده و طالبان و سلفی‌ها تضعیف شده و محو شده ببیند و هدفشان این است که تا زمان مشخص کردن حوزه ماموریتی جدید برای آنها در واقع اینها را حفظ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه هدف از حضور آمریکا و ترکیه در نشست آستانه این بود که ایران، روسیه و سوریه این کشورها را به استراتژی ثبات محور خود در سوریه دعوت کنند و مانع از شکل گیری شر جدیدی در کشور سوریه شوند بیان داشت:یکی از دلایل دخالت‌های میدانی آمریکایی‌ها همین است اما در نشست‌های آستانه سوریه، ایران و روسیه باید مراقب باشند که آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای منطقه عموماً اهداف آنها بر تقویت بنیه داعش بوده و به نفع داعش تمام برنامه ریزی‌ها هدایت می‌شود که این روند در هر صورت در عرصه دیپلماسی به ضرر کشور سوریه خواهد شد.

فلاحت پیشه در پایان اظهار کرد:ما اعتقاد داریم بعضی بازیگران اصلی این بحران چندان به دنبال صلاح مردم سوریه نبوده‌اندضمن آنکه موضوع اصلی که ایران به دنبال آن است، تقویت دولت مرکزی سوریه و بازگرداندن ثبات در منطقه است.

301/300

کد خبر: 803537

وب گردی

وب گردی