حذف رشته محل های دانشگاه آزاد، ایجاد فشاری مضاعف بر دانشجویان محروم/ وزارت علوم به دانشگاه آزاد به چشم یک رقیب نگاه نکند

نماینده مردم ایذه و باغملک ضمن بیان اینکه نبایدبرای حفظ منافع شخصی خود به منافع ملی دستبرد بزنیم حذف رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی را دشوار کردن شرایط زندگی دانشجویان محروم در شهرستان های کشور عنوان کرد.

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت و گو با ایسکانیوزگفت: نسل ما محکوم به دوری از خانواده خود برای ادامه تحصیل به کشورهایی جز کشور خود بود که البته دشواری های بسیاری را هم تحمل کرد در واقع بخش اعظم وقتمان صرف گرفتن اقامت، تمدید آن و پرداخت هزینه های گزاف شد.

تمام این مشکلات برای این بود که جوانان ما تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی داشتند و وزارت علوم در آن زمان شرایط تحقق این امر را نداشت، بنابراین آسیب های بسیاری مانند خروج ارز، خروج استعدادهای جوان و تضادهای فرهنگی و غیره در کشور به وجود آمد.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین نهاد هایی است که بعد از انقلاب در کشور ایجاد شد.این مجموعه علمی ضمن اینکه عطش یادگیری دانش را در مقاطع بالاتر علمی از میان برداشت موجب افزایش آمار دانش آموختگان شد و از طرفی فرصت های شغلی بسیاری را در شهرستان های کشور ایجاد کرد.

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به بسیاری از شهرهای دور افتاده امید، اشتغال، سواد و فرهنگ را توسعه بخشید و شرایط متناسبی را برای مردم آن نواحی فراهم آورد این در حالی است که اخیرا سنگ هایی بر سر راه این مجموعه علمی قرار می دهند و در واقع به دلیل منافع شخصی خود به منافع ملی دستبرد می زنند.

عملکرد وزارت علوم آسیب های بسیار زیادی را به شهرستان ها وارد می کند و جوانان ما در شهرهای کوچک مجبور می شوند برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به کلان شهرها مهاجرت کنند این موضوع لطمه های جبران ناپذیر مادی و معنوی را برای خانواده های محروم به ارمغان خواهد آورد.

این دست از عملکرد ها بازی هایی غلط و بدور از باورهای عقلانی است که منافع ملی را به خطر می اندازد و جوانان ما را دچار چالش های فکری می کند. امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود چنانچه بسیاری از نماینده های مجلس درصدد رفع این مشکل هستند.

وزارت علوم نباید به دانشگاه آزاد اسلامی به چشم یک رقیب نگاه کرده و درصدد از میان برداشتن آن برآید، بلکه بهتر است آن را فرصتی ارزشمند دانسته که پس از انقلاب به کمک نظام آموزش عالی کشور آمده است.

200/202

کد خبر: 804995

وب گردی

وب گردی