رفتار وزارت علوم غیر قابل پیش بینی شده است/ ایجاد طرح 2فوریتی متشکل از جناح های مختلف سیاسی  برای دفاع از کیان دانشگاه آزاداسلامی

نماینده مردم در مجلس با غیر قابل پیش بینی دانستن رفتار وزارت علوم در چند روز اخیر از تشکیل طرحی 2 فوریتی متشکل از جناح های مختلف سیاسی برای دفاع از کیان دانشگاه آزاداسلامی و خاتمه دادن به این مشکل سخن گفت.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص کارشکنی ها و بازی های صورت گرفته از طرف وزارت علوم در حذف رشته محل های دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد:برای حل این مشکل مجلس با ارائه طرح 2فوریتی خواستار بازگشت اختیارات به دانشگاه آزاد اسلامی که به مردم تعلق دارد شده است.

وی افزود:یکی از دلایلی که این طرح 2فوریتی پیش آمد رفتار غیر قابل پیش بینی وزارت علوم بود که به یکباره حدود 3هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کرد و این مشکلات علاوه بر سردرگمی هایی که برای دانشجویان ایجاد کرد، مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

وی در ادامه توضیح داد: از دیگر دلایل این طرح زمان خاص به وجودآمدن این مسئله بود که در انتخاب رشته داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد به میان کشیده شد. وزارت علوم در طول به وجود آمدن این مشکل در دو مرتبه با حضور وزیر علوم و رییس دانشگاه آزاد تشکیل کمیسیون داد که در آخرین جلسه مصوب شد تا مشکلات مابین آن ها هرچه سریعتر حل شود اما متاسفانه معاون آموزشی وزارت علوم بد اخلاقی کرد و تنها 1500 رشته را مورد تایید عنوان کرد.

کوچکی نژاد عنوان کرد: در واقع مجلس برای خاتمه دادن به این مشکل با ارائه طرح 2 فوریتی متشکل از 200 نماینده از جناح های مختلف سیاسی پادرمیانی خواهد کرد و البته تمام این نماینده ها معتقد هستند که باید به دانشگاه آزاد برای احقاق حق مسلم خود کمک شود.

وی تاکید کرد: وزارت علوم باید توجه کند که نوک پیکان تیز این عملکرد نادرست، مردم ومناطق محروم را نشانه می رود و موجبات بیکاری بیش از 20 هزار نفر را مهیا می کند.

نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: از طرفی این طرح آورده شد تا هیات 3 نفره ای را که در سال 67 سیاست های دانشگاه آزاد را تعیین می کرد و قانون آن از طرف سنجش و پذیرش لغو نشده است به قوت خود باقی بماند. این موضوع یکشنبه 25 تیر ماه در مجلس مطرح خواهد شد و امیدواریم که مشکل به خوبی حل شود.

وی اعضای هیات علمی، کارمندان، دانشجویان و داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد را مورد خطاب قرار داد و گفت: مجلس نوید این را می دهد که به سرعت مشکل به وجود آمده را حل کند و کمک کند تا دانشگاه آزاد به جایگاه اصلی خود باز گردد.

200/202

کد خبر: 805803

وب گردی

وب گردی