تهران - ایسکانیوز: تراکتورسازی با 17 گل زده در 8 بازی لیگ چهاردهم، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

14 گل از این 17 گل در 4 بازی پایانی تراکتورسازی زده شد و سرخپوشان تبریز را مقابل صبای قم، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و راه آهن به برتری رساند. تراکتورسازی با وجود خوردن گل‌های زیاد در این فصل و فقط یک کلین شیت در 4 مسابقه آخر، به لطف خط حمله قدرتمندش تمام بازی‌های اخیر را با برد پشت سر گذاشته و به صدر جدول رسیده است.

مثلث مرگ

خط حمله تیم خطیبی با ادینیو، محسن دلیر و سامان نریمان جهان مهارنشدنی به نظر می‌رسد. ادینیو در این فصل با 6 گل زده آقای گل لیگ است و دلیر و نریمان جهان با 4 گل در رده دوم قرار دارند. این سه نفر، مجموعا 14 گل از 17 گل تراکتورسازی را زده‌اند. سه گل دیگر تراکتورسازی هم دو گل به خودی و یک ضربه پنالتی بوده است. دو گل به خودی که مقابل پرسپولیس و راه آهن بدست آمد با تاثیر مستقیم سامان نریمان جهان بود. ادینیو و دلیر 2 پاس گل و سامان نریمان جهان یک پاس گل هم داده‌اند. دلیر که این فصل با 4 گل و 2 پاس گل بعد از ادینیو بهترین مهاجم لیگ برتر است، فصل پیش فقط 5 دقیقه برای تراکتوسازی بازی کرد و یک نیمکت نشین همیشگی بود. سامان نریمان جهان هم فصل پیش مجموعا 4 گل برای گسترش فولاد زد. درست به اندازه تعداد گل‌هایی که او در 8 هفته ابتدایی لیگ چهاردهم زده است. تا به حال سابقه نداشته خط حمله یک تیم لیگ برتری 82 درصد گل‌های تیمش را بزند و روی 92 درصد آن‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد.

رویای رکوردشکنی

تراکتورسازی با 17 گل زده در 8 بازی، میانگین 2.12 گل زده در هر بازی را از خود بر جای گذاشته است. رکوردی در ادوار لیگ برتر بی سابقه به نظر می‌رسد. بهترین خط حمله 13 دوره گذشته لیگ متعلق به استقلال لیگ هشتم بود که در 34 بازی 70 گل زد و میانگین 2.05 گل در هر بازی را ثبت کرد. در صورتی که تیم خطیبی بتواند همین روند را تا پایان فصل ادامه دهد، رکورد استقلال قلعه‌نویی را می‌شکند. آن‌ها در هفته نهم در اهواز مهمان استقلال خوزستان هستند و هفته دهم در ورزشگاه یادگار امام تبریز با سپاهان بازی می‌کنند. خطیبی برای ادامه روند خوب هفته‌های اخیر در بازی‌های آینده کار سختی دارد.

رسول، کپی مصطفی

مصطفی دنیزلی دو فصل کامل در لیگ برتر مربیگری کرد. او در لیگ پنجم مربی پاس بود و لیگ ششم روی نیمکت پرسپولیس نشست. هر دو فصل، تیم‌های دنیزلی عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را بدست آوردند. پاس دنیزلی در 30 بازی 54 گل زد و پرسپولیس او 49 گل وارد دروازه حریفانش کرد. هیچکدام از تیم‌های دنیزلی با وجود آمار گلزنی خوب قهرمان نشدند. رسول خطیبی هم علاقه زیادی به بازی تهاجمی دارد. او در دو سالی که مربیگری را آغاز کرده، دو فصل کامل در ماشین سازی و گسترش فولاد حضور داشته است. او در فصل 90/91 سرمربی ماشین سازی بود و در گروه B لیگ آزادگان قرار گرفت. با وجود قرار گرفتن ماشین سازی در رده سوم و نرسیدن به لیگ برتر تیم او با 32 گل زده در 26 بازی بهترین خط حمله لیگ را داشت. گسترش فولاد خطیبی در فصل 91/92 با قهرمانی در گروه A مستقیم به لیگ برتر صعود کرد. تیم او در 26 بازی 44 گل زد و بهترین خط حمله لیگ بود. خطیبی هم مثل دنیزلی در دو فصل کاملی که در فوتبال ایران مربیگری کرده، بهترین خط حمله را در اختیار داشته است.

مقایسه بهترین خط حمله ادوار لیگ برتر


amar-attack

کد خبر: 80658

وب گردی

وب گردی