تهران- ایسکانیوز: مصرف بنزین در تابستان سال جاری 20 درصد افزایش یافت.

رییس هیات مدیره انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام این مطلب در خصوص وضعیت مصرف بنزین در آخرین روزهای تابستان گفت: در روزهای اخیر مصرف بنزین افزایش محسوسی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است اما در کل در تابستان امسال حدود 20 درصد بیش از تابستان سال گذشته بنزین مصرف شده است .

وی با اشاره به وجود ذخایر کافی بنزین در انبارها گفت: در تعطیلات عید سعید فطر در حدود 85 میلیون لیتر بنزین از انبارها برداشت شد تا تقاضای بنزین پاسخ داده شود .

حاج محمدرضا افزود: این مساله ممکن نمی شد مگر با تمهیداتی که شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گذاشت و منجر به این شد که سوخت ما در انبارها افزایش پیدا کنند.

رییس هیئت مدیره جایگاه داران سوخت کشور گفت: در گذشته نهایتا می توانستیم دو تا سه روز سوخت در انبار داشته باشیم اما امروز می توان به اندازه چند ماه سوخت انبار کرد.

وی گفت: همیشه از شروع فروردین تا آخر شهریور مصرف بنزین بالا است و در شش ماهه دوم سال مصرف کاهش پیدا می کند، از این رو به نظر می رسد با آغاز نیمه دوم سال کاهش محسوسی رد مصرف بنزین اتفاق بیفتد .

حاج محمدرضا عوامل مهم افزایش مصرف بنزین را استفاده از ماشین های مستهلک، ورود خودروهای تولید داخل جدید به ناوگان حمل و نقل و ورود خودروهای وارداتی پرمصرف را از عوامل مهم افزایش مصرف بنزین در کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: طرح ترافیک نیز یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف بنزین است، چرا که اگر فردی بخواهد از شمال به جنوب تهران، یا از شرق به غرب برود باید از مسیرهای دورتری این مسافت را طی کند و همین باعث افزایش مصرف بنزین می شود.

او در مورد وضعیت جایگاه های سوخت کشور گفت: تمام جایگاه ها با قدرت به کار خود ادامه می دهند و به جز جایگاه هایی که به دلایل فنی به طور کوتاه مدت تعطیل می شوند، تمام جایگاه ها به کار خود ادامه می دهند.
کد خبر: 80670

وب گردی

وب گردی