عضو شورای شهر بناب: پیشنهاد شهرداری تبریز را "رد" نمی‌کنم

عضو شورای شهر بناب گفت: اگر پیشنهادی برای شهردار شدن در هر شهری به بنده ارایه شود، رد نمی‌کنم و در موردش فکر کرده و تصمیم می‌گیرم.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رحیمیان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم توجه کافی به مسایل تولید و اشتغال اظهار کرد: اگر به مسایل تولید و اشتغال توجه بشتری شود بالطبع مسائل و مشکلات اجتماعی از قبیل طلاق نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با اهمیت خبر رسانی و نقش خبرنگاران در جامعه کنونی، گفت: خبرنگاران باید مانند آیینه‌ای باشند که مشکلات و ایرادات ما و همه مسئولان را منعکس کنند تا در راستای خودسازی و بهبود کیفیت خدمات تاثیر مثبتی از خود نشان دهیم.

رحیمیان خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران خودسانسوری نکنند و مشکلات کشور و اجتماع را با صراحت‌ ارائه دهند، مشکلات کشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: یقیناً مشکلاتی در قسمتی از کشور هست که هیچ کارشناسی متوجه آن نمی‌شود، ولی خبرنگاران متوجه خیلی چیزاها هستند.

مدیرعامل فولاد ظفر بناب، با بیان اینکه "فولاد ظفر بناب طی چندسال گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده است" خاطرنشان کرد: اگر در این واحد موفقیت هایی کسب شده است، این فقط حاصل کارهای یک نفر به صورت انفرادی نیست، بلکه نتیجه تلاش‌های همه همکارانی است که هر کدام به خوبی نقش خود را در این مجتمع ایفاء کرده‌اند.

عضو شورای شهر بناب تصریح کرد: تا زمانی که مابه نیروی انسانی اهمیت دهیم موفق خواهیم بود.

وی گفت: تمامی کارهای این مجتمع تولیدی به صورت سازمانی انجام شده است و با اهمیت دادن به نیروی کار باعث شده‌ایم که شکایتی از مدیریت به ادارات مختلف صورت نگیرد چون با بررسی نارضایتی شغلی افراد در هر بخشی مشکلات بسیاری از کارکنان ما برطرف شده است.

رحیمیان، افزود: یکی از مواردی که در این کارخانه در نظر گرفته شده است، تحصیلات پرسنل و تخصص هرکدام در حیطه فعالیت‌های خودشان است، در حال حاضر مستقیما 500 پرسنل در این کارخانه درحال فعالیت هستند و قریب بر 80 نفر با تحصیلات عالی در این واحد وجود دارد.

مدیرکل سابق سیاسی استانداری آذربایجان غربی هزینه‌های کلان بانکی را معضلی برای تولیدکنندگان خواند و اظهار داشت: اگر ده درصد از مالیات‌ها را برای ارتقاع کیفیت محصولات کم کنند، مطمئناً هم تولید کننده و هم خریدار از کیفیت کالا راضی خواهد بود.

وی با انتقاد از هزینه‌های سرسام آور بانکی، تصریح کرد: بانک ها بیشتر از نیروی کار از ما هزینه دریافت می‌کنند، حتی هزینه های بانکی در کارخانه‌های مختلف نصف هزینه نیروهای انسانی است که این یک معضل بزرگ برای تولید کنندگان است.

وی گفت: اگر در تولید نظام مدیریتی کشور تشویقی برای کارخانجات موفق در نظر بگیرند، قطعا سایر کارخانجات در صدد رقابت برای تولید محصولات بهتر و بیشتری خواهند بود.

رحیمیان با بیان اینکه، سیستم بانکی هرچه سریعتر باید اصلاح شود، اذعان داشت: در نظام بانکی فعلی ترس از صادرات، ترس ارزی و بازگشتن پول و سرمایه‌‌مان از کشورهای دیگر را داریم.

عضو شورای پنجم شهرستان بناب با انتقاد از جدایی صنعت از دانشگاه این موضوع را نیز معضلی دیگر برای کشور خواند و تاکید کرد: دانشگاه‌های ما از صنعت جدا هستند و فقط در حد تئوری کار می‌کنند.

وی افزود: برای حل این معضل و عملی کردن آموخته‌های فنی ها، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را تشکیل دادند ولی متاسفانه این سازمان هم به سمت و سوی آموزش تئوری پیش رفته است.

رحیمیان خاطرنشان کرد: اگر صنعت با دانشگاه در تعامل باشد حاصل آن افزایش انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل و افزایش کیفیت محصول تولیدی و سطح کارخانه‌ها خواهد بود.

وی افزود: از دانشگاه‌های همجوار درخواست کردیم که در مورد مشکلات ما به صورت ویژه‌ای در تحقیقات، پژوهش ها و حتی پایات نامه‌هایشان کار کنند و نتیجه را به ما ارایه دهند، ما هم در مقابل تمام هزینه‌های تحقیقاتی این دانشگاه هارا در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مدیر عامل مجتمع فولاد ظفر و نوین گستر بناب، با تاکید بر فرمایشات رهبری، گفت: وقتی رهبر انقلاب روی مسئله اقتصاد مقاومتی چندین سال تاکید می‌کنند یعنی ماهم باید روی این مسئله باید به صورت خاصی توجه کنیم و مسئله اقتصاد مقاومتی را در حد بنر در خیابان ها و موضوع نشست هایمان نگه نداریم، بلکه دست به کار شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت باید بستر صادرات را برای ما فراهم سازد، تاکید کرد: در حال حاضر در بسیاری از کارخانجات ترس از صادرات به دلیل مشکلات بانکی و ارزی وجود دارد که دولت باید برای حمایت از تولید کنندگان حداقل آرامش را به صادرات فراهم آورد و بستر صادرات را برای کارخانه‌داران به وجود آورد.

رحیمیان در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با ابهامات و احتمالات شهردار شدن وی در تبریز، گفت: اولویت بنده کارخانه و فعالیت کنونی در شورای شهر است، ولی اگر پیشنهادی برای شهردار شدن در هر شهری به بنده ارایه شود، رد نمی‌کنم و در موردش فکر کرده و تصمیم می‌گیرم.

901

کد خبر: 806832

وب گردی

وب گردی