سوابق علمی و پژوهشی دکتر فرهاد رهبر

دکتر فرهاد رهبر که در کارنامه خود ریاست بزرگترین دانشگاه دولتی کشور را دارد، ظهر امروز با رای مثبت اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد رهبر همه مقاطع تحصیلی خود را از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه تهران و در رشته اقتصاد نظری به اتمام رسانده است. او دارای بیش از 40 مقاله علمی به زبان فارسی و بیش از 16 مقاله علمی پژوهشی بین‌المللی است. وی همچنین راهنمایی بیش از 60 عنوان پایان‌نامه و رساله دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را بر عهده داشته است.

دکتر فرهاد رهبر پدیدآورنده رساله دکتری با موضوع «نحوه مصرف درآمدهای نفتی» است. او پنج سال پس از عضویت در هیات‌علمی دانشگاه تهران، عهده‎دار ریاست دانشکده وزارت اطلاعات شد و یک‌سال در این سمت فعالیت کرد.

او همچنین پیشتر، از سال 59 تا 62 در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت داشت و از سال 84 تا 85 به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فعالیت کرده است.

وی به مدت چهار سال عضو هیات امنای مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی بوده و از سال 86 تا 89 ریاست بزرگترین دانشگاه دولتی کشور (دانشگاه تهران) را بر عهده داشته است. او از بهمن‌ ۸۶ از سوی محمدمهدی زاهدی به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد. سپس حکم او به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و عنوان سی‌ویکمین رئیس دانشگاه تهران را از آن خود کرد. رهبر که تا ۲۹ بهمن ۹۲ عهده‌دار ریاست دانشگاه تهران بود پس از 6 سال ریاست به‌عنوان رکورددار ثبات مدیریت در دانشگاه تهران شناخته شد.

او همچنین مسئولیت‌های اجرایی زیادی هم داشته به طوری که عضویت در هیات امنای سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، عضویت کمیته ملی آموزش عالی وابسته به کمیسیون یونسکو، عضویت در کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی (خاص دانشگاه پیام‌نور) و عضویت در هیات علمی و صاحب‌نظر دانشگاهی در شورای سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی پژوهش و فناوری در صنعت نفت بخشی از مسئولیت‌های اجرایی ایشان است. وی همچنین در سال 95 به عنوان مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی منصوب شد.

شرح سوابق علمی و پژوهشی دکتر فرهاد رهبر را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

201

کد خبر: 807123

وب گردی

وب گردی