تهران – ایسکانیوز: مدیرعامل بانک تجارت گفت: مبلغ یارانه های واریزی به حساب های بانکی شهروندان در مدت زمان کوتاهی برداشت می شود.


محمد ابراهیم مقدم نودهی در پاسخ به این سئوال که به طور متوسط مبلغ یارانه واریز شده به حساب های یارانه بگیران در چه دوره زمانی برداشت می شود، افزود: مشخص کردن اینکه مردم مبلغ یارانه های خود تا چه زمانی بعد از واریز به حساب هایشان، برداشت می کنند؛ بسیار سخت است اما برآوردهای کلی نشان می دهد برداشت ها در زمان کوتاهی انجام می شود.


وی در توضیح دلایل مشخص نبودن زمان برداشت ها گفت: یارانه ها به حساب بانکی خاصی واریز نمی شود، برخی از یارانه ها به حساب های پس انداز قرض الحسنه واریز می شود و برخی دیگر به حساب های کوتاه مدت معرفی شده  واریز می شوند از این رو جمع آوری دقیق آمار در این حوزه کار دشواری است چرا که تنوع حساب های بانکی منجر به آن شده تا نتوان به ماندگاری زمانی این حجم عظیم پول در بانک ها پی برد.


هر ماه به واسطه توزیع یارانه نقدی بیش از 3 هزار و 321 میلیارد تومان پول نقد در کشور توزیع می شود . بررسی ها نشان می دهد یارانه واریزی در اولین روزهای واریز، از سوی شهروندان برداشت می شود. افزایش حجم تراکنش ها در روزهای اول برداشت یارانه ها نشان دهنده تمایل شهروندان به برداشت یارانه ها از حساب های بانکی است . پیش از این در فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها بررسی های میدانی نشان می داد یارانه های واریزی ظرف 72 ساعت از حساب های بانکی برداشت می شود .


مدیرعامل بانک تجارت هر چند زمان دقیقی در مورد برداشت یارانه ها ارائه نکرد اما کوتاه بودن دوره ماندگاری یارانه ها در حساب های بانکی را مورد تایید قرار داد.

کد خبر: 80729

وب گردی

وب گردی