انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات در دست اندازهای مخالفان انتخاب معنادار کاندیداهای کمیسیون فرهنگی متوقف شده و در این میان مجلس به دنبال سرو سامان دادن به انتخابات هیات نظارت بر صدا و سیما است.
تهران-ایسکانیوز: عضو هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی از ادامه انتخابات ناظران شوراها در مجلس خبر داد و افزود: انتخابات اعضا شوراها بعد از اتمام تعطیلات سه هفته ای مجلس انجام خواهد شد.
بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: مجلس طی جلسات اخیر انتخابات شوراها را انجام داد که وضعیت چند شورا نامشخص مانده است. انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات و هیات نظارت بر صدا و سیما هنوز انجام نشده که در هفته آینده باید تعیین تکلیف شوند.
گفتنی است اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات را همچنان در هاله ای از ابهام خوانده و افزود: با توجه به حواشی موجود در این انتخابات بعید به نظر می رسد که در هفته آینده نیز انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات برگزار شود.
رمضان شجاعی کیاسری ناظر فعلی هیات نظارت بر صدا و سیما و نماینده ساری ، بیژن نوباوه دبیر فعلی هیات نظارت بر صدا و سیما و نماینده تهران، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان و عضو کمیسیون فرهنگی و نصراله پژمان نفر نماینده مشهد و کلات کاندیداهای انتخابات هیات نظارت بر صدا و سیما هستند.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نهادی برای نظارت بر صدا و سیما است که بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده است. این شورا به عنوان بازوی نظارتی، مسئول ارائه مستقیم گزارشات و ارزیابی های قوای سه گانه نظام از عملکرد رسانه ملی به رهبر جمهوری اسلامی است. این شورا از ۶ عضو (۲ نفر به انتخاب رئیس‌جمهور، ۲ نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و ۲ نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.
اعضای فعلی این شورا ابراهیم رییسی و محمد جواد لاریجانی از طرف قوهٔ قضائیه، رحمانی فضلی و آشنا از طرف قوهٔ مجریه و سید رمضان شجاعی و بیژن نوباوه به انتخاب قوهٔ مقننه می‌باشند و ریاست آن بر عهده ابراهیم رئیسی است.
کد خبر: 80737

وب گردی

وب گردی