توسعه کیفی مدارس و دانشکده های سما از اولویت های اصلی پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه روند استاندارد سازی و توسعه کیفی مشترک مدارس و آموزشکده های سما در سطح کشور با توجه به استقبال و اعتماد قابل توجه شیفتگان تحصیل تاکید کرد و آنرا از اولویت های  سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

به گزارش ایسکانیوز،شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران به میزبانی مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد ورامین با حضور دکتر موسی خانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ، دکتر حسینعلی شیبانی رییس واحد ورامین و نیزمعاونین سما واحدهای دانشگاهی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه دکتر موسی خانی طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش بزرگان نظام و مدیران سابق در شکوفایی و ثمردهی دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گفت حرکت مداوم به سوی توسعه کیفی و کمی در ساختارهای آموزشی و پژوهشی در همه مقاطع تحصیلی تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی ضروری و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی درعرصه های مختلف علمی را مرهون چنین حرکتی دانست .

وی برتری تیم های علمی و دانشجویی این دانشگاه را در مسابقات روبوکاپ مرهون خودباوری علمی و تلاش مداوم مورد تاکید مقام معظم رهبری دانسته و توجه به محوریت نسل چهارم صنعت یعنی رباتیک ، هوش مصنوعی و مکاترونیک را موجب مطرح شدن دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی و برتری مقابل تیم های مطرح آمریکایی دانست.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهارتی آموزشکده های فنی و حرفه ای سما را قابل اهمیت دانسته و مهمترین بستر فعالیت در حوزه فنی و حرفه ای و مهارتی را مدارس سما از مقطع پیش دبستانی و دبستان توصیف نمود و گفت: با تشکیل کلوپ های علمی در بین دانش آموزان به استعداد سنجی آنها پرداخته و متناسب با علاقمندی دانش آموزان و با تشکیل کارگاههای آموزشی و یا تاسیس پارک های علم و فناوری دانش آموزی، توانمند سازی و خلاقیت آفرین نموده و هر دانش آموز به تناسب مهارت توان افزایی شود وی بر ادامه روند استاندارد سازی و توسعه کیفی مشترک مدارس و آموزشکده های سما در سطح کشور با توجه به استقبال و اعتماد قابل توجه شیفتگان تحصیل تاکید کرد و آنرا از اولویت های سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
در ادامه جلسه دکتر احمد شمس رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن تمجید از فعالیتهای موثر دانشگاه ازاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در زمینه کیفی و کمی گفت: تدبیر ارزنده دکتر شیبانی رئیس واحد ورامین-پیشوا و قرچک در ساماندهی امور و جبران عقب ماندگی های گذشته شایسته تقدیر است و این واحد دانشگاهی جزء موفقترین واحدهای استان تهران می باشد. وی سپس به بررسی موضوعات شورای نظارت سما استان تهران پرداخت و دغدغه های دبیر و اعضاء شورای استانی سمادر تقویت مدارس و آموزشکده های سما استان تهران را شایسته قدردانی برشمرد.
سپس دکتر آزادبر دبیر شورای هماهنگی سما استان تهران ضمن ارائه گزارش و طرح پیشنهادات کارسناسی در موضوعات جلسه پرداخت .
در این جلسه دکتر شیبانی رئیس واحد ورامین –پیشوا و قرچک به ارائه گزارش از عملکرد واحد دانشگاهی در دوران مسئولیتش پرداخت و از تدابیر ارزنده رئیس و اعضای هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توجه به واحد های دانشگاهی در حل موضوعات مختلف تقدیر کرد.
در انتهای جلسه علی بختیاری معاون امور سما واحد ورامین به نمایندگی از معاونین سما ضمن تسکر از حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای نظارت استان به طرح مسائل و مشکلات پژوهشی آموزشکده ها پرداخت و تجدید نظر در سرفصل های بودجه پژوهشی و تغییر روند جاری با توجه به میران درآمد و هزینه های فعلی آموزشکده ها را از نکات مورد درخواست ها برشمرد.

200/202

کد خبر: 807955

وب گردی

وب گردی