باج: بزرگان تکواندو به خاطر عدم ترویج بی‌اخلاقی حاضر به جواب دادن به انتقادات مغرضانه نیستند/  کسب سکوی جهانی فاجعه نیست

رئیس هیات تکواندو ایلام گفت: ما وقتی سکوی جهانی را کسب می‌کنیم قطعا این نتیجه فاجعه نیست.

علی محمد باج در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص حواشی و انتقادات جامعه تکواندو بعد از پایان مسابقات جهانی اظهار داشت: خوشبختانه تکواندو ایران سیستمی دارد که نتایج خود به خود دست می‌آید و ما در رده‌های پایه از جمله نونهالان، نوجوانان و تیم‌های دیگر به شکل منظم نتایج خوبی کسب می‌کنیم. اینکه انتظار جامعه از تکواندو از این رشته به حدی است که همه توقع دارند ما در کشور کره‌جنوبی قهرمان شویم خیلی خوب است و این از افتخارات تکواندو است اما باید بپذیریم مسابقات جهانی شرایط خاصی دارد و نتیجه‌ای که ما کسب کردیم هم نتیجه بدی نبوده است.

وی تصریح کرد: ما موفق شدیم در مسابقات کره‌جنوبی نیز سکوی سوم جهان را کسب کنیم. مگر چند رشته در ورزش ایران وجود دارد که همیشه قهرمان مسابقات جهانی می‌شود. حتی کشتی ما نتوانسته است روندی که تکواندو در 19 سال اخیر در مسابقات جهانی داشته است را تکرار کند . به نظر من تکواندو در کلیت نتایج خوبی کسب می‌کند . من اعتقاد به این دارم که سکوی سوم با عنوان نایب قهرمانی یا قهرمانی تفاوت دارد اما فراموش نکنیم در مسابقات اخیر نیز با رقم خوردن شرایطی می‌توانستیم جایگاه بهتری کسب کنیم.

رئیس هیات تکواندو ایلام یادآور شد: با این وجود باز هم من اعتقاد دارم نتایج تکواندو ثابت است و ما نشان دادیم پتانسیل خوبی در این رشته وجود دارد و برنامه سیتمی که در ان حاکم است باعث شده که از سکوهای قهرمانی پایین نیاییم .

باج با تاکید بر اینکه انتقادات مغرضانه به این رشته کمک نخواهد کرد، گفت: ما در هیچ رشته رزمی ندیدم که با حاکم شدن انتقادات مغرضانه نتایج مثبتی حاصل شود. رشته‌های رزمی به خصوص تکواندو با اخلاقیات سر و کار دارد و آموزش‌های تکواندو با اخلاق، احترام و منش درست همراه است. احساس می‌کنم عده‌ای که من آنها را نیز غیرفنی نمی‌دانم و تعداد کمی هستند معرضانه قضاوت می‌کنند. ما وقتی سکوی جهانی را کسب می‌کنیم قطعا این نتیجه فاجعه نیست.

وی ادامه داد: سکوی سومی جهان می‌تواند برای ما این پیام را داشته باشد که بیشتر تحمل کنیم. اینکه ما در کره‌جنوبی به عنوان مهد تکواندو دنیا بعد از شرایطی که داشتیم و اتفاقاتی که در المپیک پیش آمد توانستیم خودمان را حفظ کنیم و روی سکو قرار بگیریم ارزشمند است. دوستانی که به قول جامعه تکواندو در حال بداخلاقی هستند مرتکب رفتار درستی نمی‌شوند و باید بدانند علاقمندان تکواندو خواستار حفظ جایگاه این رشته هستند.

رئیس هیات تکواندو ایلام تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که در تکواندو در سطح جهانی تیمی داریم که همواره روی سکوهای جهانی قرار می‌گیرد و این برای تکواندو پیامد خوبی دارد و دوستان منتقد باید تغییراتی در رفتار خود بدهند. بازیکنان و کادرفنی نیازمند آرامش هستند تا با اعتماد بیشتر نتایج گذشته و حال را ادامه بدهند . هیچ کدام از بزرگان تکواندو به خاطر ترویج نشدن بی‌اخلاقی حاضر به جواب دادن به انتقادات مغرضانه نیستند و این دوستان فکر نکنند سکوت اهالی تکواندو دلیل بر درستی حرف‌ آنها است.

باج در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان ملی ما نماد ملی ما هستند و با عرق ایرانی تلاش می‌کنند. وقتی برخی منتقدان به بازیکن تیم ملی توهین می‌شود واقعا چه جایگاهی می‌توانند در جامعه این رشته داشته باشد. اگر این دوستان انتقاد سازنده‌ای دارند بهتر است با ادبیات بهتر صحبت کنند.

603

کد خبر: 808059

وب گردی

وب گردی