کتاب پژوهشگر دکتری معماری واحد علوم‌وتحقیقات، موفق به دریافت رتبه ویژه شد

در جایزه چهارمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی ( یادبود زنده یاد دکتر منوچهر مزینی)، کتاب «پرسش‌های ادراک، پدیدارشناسی معماری» به ترجمه آقایان محمد امین شریفیان پژوهشگر دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات و دکتر علی اکبری عضو هیأت علمی واحد یادگار امام موفق به دریافت رتبه ویژه شد.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم اختتامیه در جایزه چهارمین دوره دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی (یادبود زنده‌یاد دکتر منوچهر مزینی)، آقایان محمد امین شریفیان پژوهشگر دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات و دکتر علی اکبری عضو هیأت علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) بواسطه ترجمه کتاب با عنوان «پرسش‌های ادراک، پدیدارشناسی معماری» از میان نویسندگان و مترجمان کتب معماری و شهرسازی، موفق به کسب رتبه ویژه شدند.

گفتنی است هدف از جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی که هر دوسال یک‌بار توسط «انجمن مفاخر معماری ایران» برگزار می‌شود، ارتقای سطح کیفی تألیف و ترجمه کتاب‌های معماری و شهرسازی، تشویق و ترغیب پژوهشگران و نیز گسترش مخاطبان این نوع آثار در فرهنگ کشور است.

آنچه که سه معمار-مؤلف، استیون هال، آلبرتو پرز-گومز و یوهانی پالاسما، در این کتاب مطرح کرده‌اند ، پاسخی است به پرسش از انحای شناخت فضا، ادراک تام آن به کمک تجربۀ حسی، به‌یادآوری خاطرات در بستر فضا و سهم خیال و تخیل در بازآفرینی فضایی که کیفیت زندگی انسان را تعالی می‌بخشد.

همچنین «فضای معماری: معنا به مثابه حضور و بازنمایی»، «معماریِ حواس هفت‌گانه»، «تجارب کهن‌الگویی معماری»، «حوزه‌های پدیداری»، «پدیدارشناسی و فضای مجازی»، «فضا، مکان، خاطره و تخیل» و «پدیدارشناسی خانه» عناوین فصول مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

200/202

کد خبر: 819263

وب گردی

وب گردی