آمادگی جنبش حماس برای وحدت با فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی حماس بر آمادگی خود برای دستیابی به وحدت با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی و نیز طرف‌های مستقل اعلام و بر لزوم یکپارچه‌سازی جبهه ملی و پایان دادن به شکاف داخلی براساس اصول مورد توافق تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه همچنین جنبش حماس خواهان وضع راهبردی ملی و فوری برای دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز اتخاذ اقدامات عملی برای حمایت از "انتفاضه قدس" شد.

این جنبش بر لزوم توقف کامل همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و مجازات‌های اتخاذ شده علیه نوار غزه و اسرا و آزادگان فلسطینی و نمایندگان اسیر پارلمان فلسطین تاکید کرد.

در بیانیه مذکور بر لزوم برگزاری نشست فوری رهبران فلسطین و تداوم این نشست‌ها به منظور مقابله با خطرات چالش‌های پیش روی قدس و مسجدالاقصی تاکید شده است.

این جنبش بار دیگر بر آمادگی خود برای آشتی با جنبش فتح و محمود عباس، رئیس آن و نیز دیگر گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین و حتی طرف‌های مستقل اعلام کرد.

حماس در پایان از رهبران و ملت‌های عربی خواست اقدامی فوری برای حمایت از ملت فلسطین و خنثی‌سازی طرح‌های رژیم صهیونیستی به منظور تقسیم مسجدالاقصی و سیطره بر آن و نیز تغییر هویت اسلامی این مکان مقدس اتخاذ کنند.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 819279

وب گردی

وب گردی