ارتقاء کیفی و بازسازی خوابگاه‌ها، در دانشگاه شهید بهشتی

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تفکیک دو معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، ارتقاء کیفی و بازسازی خوابگاه‌ها را به عنوان اولویت معاونت دانشجویی این دانشگاه اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر صمد حاج جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای ارتقاء کیفی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان ۹۶ اظهار کرد: پس از انتصاب به سمت معاون دانشجویی دانشگاه، برنامه‌ سالانه‌ای را برای حوزه‌های دانشجویی، ورزشی، ارائه تسهیلات دانشجویی همچون خوابگاه‌ها، وام و نیز بهداشت، درمان و سلامت که در زمره وظایف معاونت دانشجویی است تبیین کردیم و تلاش داریم تا سطح مطلوب تری از خدمات دانشجویی را به صورت کمی و کیفی ارائه دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا دانشجویان بتوانند در کنار آموزش های خود، برخی از آموزش های عملی را نیز فراگیرند و برای مثال در قالب کار دانشجویی بتوانند تجربه فعالیت در محیط رسمی و اداری را کسب کرده و توانمندی خود را جهت ورود به بازار کار افزایش دهند.

دکترحاج جباری با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی در مجموع نزدیک به ۵۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی دارد، تصریح کرد: این میزان دانشجوی خوابگاهی در چندین واحد خوابگاهی در داخل دانشگاه و خوابگاه های سطح شهر اسکان داده شده اند.

ایام تابستان فرصتی مغتنم برای نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه، با اشاره به ضرورت ارتقاء و نوسازی ساختمان‌های خوابگاهی دانشگاه تصریح کرد: ایام تابستان فرصت مغتنمی است تا بتوانیم خوابگاه‌هایی را که نیازمند تعمیرات اساسی بودند برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم تا بتوانیم وضعیت رفاهی خوابگاه‌ها را به گونه‌ای ارتقاء دهیم که در طول سال تحصیلی دانشجویان از امکانات و تسهیلات خوابگاهی کیفی‌تری بهره مند شوند

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه بخشی از تعمیرات در تابستان سال گذشته صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: برآوردی که کارشناسان حوزه عمرانی و دانشجویی از وضعیت خوابگاه داشتند این بود که برخی از خوابگاه‌ها نیازمند ارتقاء و تعمیرات اساسی است که اگر این کار در تابستان صورت نمی‌گرفت به طور قطع در سال تحصیلی آتی دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شدند.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت‌های مالی موجود، با موافقت هیات رئیسه دانشگاه و تأمین منابع مالی، کار تعمیرات واحدهای خوابگاهی دانشجویی پس از اتمام امتحانات دانشجویان در خردادماه سال جاری، آغاز شد تا در فرصت اندک بتوانیم پیش از شروع سال تحصیلی آتی آن را به اتمام برسانیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی، تعمیر سیستم فاضلاب، بهسازی فضاهای مربوط به سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه، تعبیه سیستم شوتینگ زباله‌ها در خوابگاه‌ها، سم‌پاشی اتاق‌ها و نقاشی ساختمان را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست و تصریح کرد: به طور قطع اگر این تعمیرات صورت نمی‌گرفت در ایام سال تحصیلی برای دانشجویان مشکل‌ساز شده و آرامش را از آنان سلب می‌کرد.

دکترحاج جباری در ادامه صحبت های خود از داوطلبان ورود به دانشگاه شهید بهشتی درخواست کرد تا در هنگام انتخاب رشته شرایط ارائه و ظرفیت و محل جفرافیایی خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی مندرج در دفترچه سازمان سنجش را با دقت مطالعه کنند.

رفاه دانشجویان در سال تحصیلی جدید با نوسازی خوابگاه در تابستان

دکترحاج جباری با بیان اینکه محدودیت های جزئی اسکان دانشجویان خوابگاهی در ایام تابستان به منظور رفاه آنان در ترم تحصیلی جدید صورت گرفته است، بیان داشت: احداث سالن مطالعه، سایت کامپیوتر و ارائه خدمات ورزشی در خوابگاه‌های دانشجویی از جمله اولویت های معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی است؛ تلاش ما بر این است که در فضای خوابگاهی بتوانیم خدمات کامل و جامعی را به دانشجویان ارائه دهیم که به همین منظور درنظر داریم تا دانشجویان در محیط‌های خوابگاهی با مشکلی مواجه نشوند و امیدوارم با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است بتوانیم در زمان مقرر خوابگاه‌ها را با امکانات مناسبی در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

توسعه فضاهای ورزشی برای دختران خوابگاهی دانشگاه

دکترحاج جباری تصریح کرد: توسعه فضاهای ورزشی خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه در حوزه بانوان یکی از الویت هاست و برنامه‌ ریزی هایی برای افزایش ظرفیت های این بخش صورت گرفته است تا دانشجویان بتوانند در کنار بهره مندی از آموزش های علمی از خدمات ورزشی و مناسب بهره‌مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه برخی از وسایل و تجهیزات خوابگاهی نیاز به تعویض و نوسازی دارند، اظهارداشت: تعمیر و تجهیز خوابگاه ها با تخصیص منابع از دانشگاه صورت می گیرد و لیکن نوسازی کلیه وسایل خوابگاهی نیازمند تخصیص اعتبار و حمایت صندوق رفاه دانشجویان، وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان است.

وی ادامه داد: در همین راستا از مسئولان صندوق رفاه دانشجویی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دعوت کردیم تا بتوانند از روند خدمات صورت گرفته در دانشگاه بازدید کرده ومنابعی را به دانشگاه اختصاص دهند که امیدواریم این دیدار در روزهای آتی برگزار شود.

دکترحاج جباری با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی نیازمند افزایش ظرفیت خوابگاه برای دانشجویان متأهل در مقطع‌ارشد و دکتراست، خاطرنشان کرد: با کمال خوشوقتی، بسیاری از دانشجویان مقطع‌ارشد و دکتری دانشگاه به جمع متأهلین پیوسته‌اند بنابراین یکی از نیازهای اساسی در دانشگاه شهیدبهشتی افزایش ظرفیت خوابگاه متأهلین است و در تلاش هستیم با ایجاد خوابگاه‌های مخصوص برای دانشجویان متأهل این ظرفیت را افزایش دهیم.

ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید بهشتی

دکتر حاج جباری در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است که ۷۵۰۰۰ نفر از دانشجویان خارجی در جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند، برای اینکه بتوانیم به این میزان جذب دانشجوی خارجی برسیم باید بسترهای جذب آنان را در دانشگاه‌ها فراهم کنیم که احداث خوابگاه‌های متأهلی نقش عمده‌ای در بسترسازی برای رسیدن به این مهم ایفا می‌کند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 819589

وب گردی

وب گردی