راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در پایتخت/ ۳۲ پایگاه و پد هلیکوپتر در تهران ایجاد می‌شود

سرپرست سازمان اورژانس کشور از راه اندازی اولین بیمارستان صحرایی در تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر پیرحسین کولیوند صبح دوشنبه در مراسم رونمایی از ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس اظهار داشت: مشکلات زیادی برای ترخیص این موتور آمبولانس‌ها داشتیم که با تلاش وزیر بهداشت و گرفتن دو مصوبه از هیئت دولت، سرانجام توانستیم آنها را از گمرک ترخیص و از امروز در اختیار ناوگان اورژانس قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه برای سایر کلان شهرها ۴۰۰ دستگاه موتور آمبولانس نیاز است افزود: با ورود ۲۰۰ دستگاه به ناوگان اورژانس تهران می‌توان ادعا کرد که شهر تهران اولین شهری است که در دنیا ۲۵۰ موتور آمبولانس دارد.

کولیوند همچنین در تجهیز هوای کشور تأکید کرد و تصریح کرد:در حال حاضر ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی داریم که ظرف چند ماه آینده تعداد دیگری به پایگاه اورژانس هوایی افزوده خواهد شد.

سرپرست اورژانس کشور در ادامه به همکاری با شهرداری تهران در استفاده از خدمات اورژانس تأکید کرد و گفت: براساس همکاری که با شهرداری تهران داشته‌ایم، ۳۲ پایگاه و پد هلیکوپتر در تهران ایجاد می‌شود. همچنین برای جانمایی ۲۰۰ دستگاه موتور آمبولانس از امکانات شهرداری استفاده می‌کنیم.

وی همچنین از راه اندازی اولین بیمارستان صحرایی تهران در پادگان قلعه مرغی خبر داد و افزود: تمامی اقدامات و نامه نگاری­ها با قرارگاه ثارالله شهرداری شهر تهران و دفتر مقام معظم رهبری برای انجام این کار صورت گرفته که تلاش می‌کنیم با راه اندازی این بیمارستان صحرایی که مجهز به رمپ پرواز و پدبالگرد است بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

کولیوند همچنین با اعلام اینکه متروی تهران مکلف است به چند بیمارستان تروما در پایتخت رمپ اصلی بدهد، اظهار داشت: همچنین متروی تهران چند واگن برای اورژانس پیش بیمارستانی اختصاص می‌دهد.

702

کد خبر: 819685

وب گردی

وب گردی