نقطه عطف مراکز آموزشی سما وابستگی به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است

دکتر سید جواد حسینی گفت: امروز مراکز سما در سراسر کشور با نیروهای کارآزموده و متخصص به آموزش کشور خدمت می‌کنند که نقطه عطف آن‌ها ارتباط و وابستگی به دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید جواد حسینی معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: مرکز آموزشی فرهنگی سما شاهرود نیز در راستای انجام مأموریت خود با تأسیس پنج مرکز در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموران شهرستان انجام‌وظیفه می‌کند.

وی افزود: پیش‌دبستان سما شاهرود در دو بخش دخترانه و پسرانه با کمک کارشناسان و مربیان مجرب و ایجاد فضایی امن و مجهز، نوآموزان را برای یادگیری بهتر دروس در پایه اول دبستان آماده کرده و در عین فراهم آوردن محیط شاد و مفرح درصدد افزایش مهارت‌های جسمی و توانایی‌های ذهنی نوآموزان است.

حسینی با اشاره به اینکه در دبستان دخترانه و پسرانه سما نیز دانش آموزان از کادر آموزشی قوی و فضای آموزشی استاندارد مجهز به وسایل کمک آمورشی برخوردارند اظهار کرد: از برنامه های فرهنگی و پرورشی برنامه‌ریزی‌شده توسط سازمان سما و خاص مرکز می توان به برگزاری آزمون‌های هماهنگ کشوری، کلاس‌های فوق‌برنامه، مسابقات ورزشی، اردوهای علمی تفریحی داخل و خارج استان و ... اشاره کرد.

وی حضور دانش آموزان متوسطه سما در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و استفاده آنان از امکانات دانشگاهی را نقطه قوت آموزشگاه سما برشمرد و بیان کرد: دانش آموزان متوسطه نیز علاوه بر برخورداری از کادر آموزشی متخصص و فضای آموزشی استاندارد و بهره مندی از برنامههای فرهنگی و پرورشی برنامه‌ریزی‌شده توسط سازمان سما و خاص مرکز از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، سایت کامپیوتر و سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بهره‌مند میشوند.

رییس مرکز آموزشی فرهنگی سما شاهرود گفت: مرکز سما با راه‌اندازی آموزشکده فنی حرفه‌ای با کمک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در رشتههای حسابداری، راه و ساختمان، برق، الکترونیک، تربیت‌بدنی در تربیت نیروی ماهر فعال است.

وی ازجمله فعالیت‌های مراکز سما دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را راه‌اندازی آموزشگاه زبان‌های خارجه دانست و تصریح کرد: نظر به اهمیت آموزش زبان خارجی، مرکز سما شاهرود با بکار گیری کادر آموزشی مجرب و استفاده از وسایل کمک‌آموزشی در این زمینه نیز به همشهریان خدمت می‌کند.

حسینی گفت: مراکز آمورشی و فرهنگی سما با 546 مدرسه و بیش از 70 هزار دانش‌آموز، بزرگ‌ترین مجموعه غیرانتفاعی کشور بوده و وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است که تحت نظارت وزارت آموزش‌وپرورش سهم عمده‌ای از بار آموزش‌وپرورش فرزندان ایران عزیز را بدوش می کشد و با هدایت و برنامه‌ریزی متمرکز کارشناسان خود در امر آموزش‌وپرورش، علاوه بر اجرای برنامه‌های آمورشی در راستای تکامل رفتارهای فردی و ارزش‌های اخلاقی و آموزش مهارت‌های زندگی برنامه‌های جامع و متناسبی در تمامی دوره‌های تحصیلی از پیش‌دبستان تا دوره متوسطه را اجرا میکند و این مراکز با 120 آموزشکده فنی و حرفه‌ای و بیش از 90هزار دانشجو در امر آموزش عالی و تربیت تکنسین ماهر فعال هستند.

203

کد خبر: 820398

وب گردی

وب گردی