گنج زاده، آسیابری و عباسعلی به مدال نقره رسیدند

نمایندگان کاراته ایران در بازی‌های جهانی این رشته در لهستان با شکست مقابل رقبای خود به سه مدال نقره دست یافتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، علی اصغر آسیابری در وزن 75 کیلوگرم در فینال مقابل استانیسلاو هورونا اوکراینی نایب قهرمان اروپا با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و به نشان نقره بازیهای جهانی (ورلد گیمز) دست یافت.
آسیابری که با 4 پیروزی مقتدرانه برابر حریفانی از فیجی، برزیل، مصر و امریکا در شرایطی راهی پیکار نهایی شد که در 4 مبارزه پیش از فینال حتی یک امتیاز هم به حریفانش نداد.

او بعد از پیروزی برابر نمایندگان فیجی وبرزیل در مصاف با عمر عبدالرحمان، نایب قهرمان جهان از مصر صاحب برتری شد و به نیمه نهایی رفت‌ و رودرروی توماس اسکات، نفر اول رنکینگ جهان ایستاد. برد 9 بر صفر او پیش از اتمام وقت قانونی برابر اسکات امریکایی بسیار حائز اهمیت بود.

همچنین حمیده عباسعلی، بانوی شایسته کاراته ایران پس از تساوی صفر بر صفر برابر ایومی، قهرمان جهان در سال 2016 در هانتی و با رای داوران نتیجه را واگذار کرد تا بی شکست نایب قهرمان بازیهای جهانی دست یافت.

عباسعلی پیش از فینال، حریفانی از اسلواکی، نفر اول رنکینگ جهان، برزیل و کاراته کای فرانسه، نفر سوم‌جهان را با تکنیک ناب خود شکست داده بود.

و در نهایت در وزن 84+ کیلوگرم سجاد گنح زاده برای بار دوم در این دوره ازبازیهای جهانی اینبار در فینال مقابل کاگاوا قرار گرفت و با شکست 6 بر 5 برابر این کاراته کا به مدال نقره بازیهای جهانی دست پیدا کرد.
او که در گروه دشواری قرار داشت پس از آنکه در مصاف با کاگاوا از ژاپن در تساوی 4 بر 4 در قانون سنشو شکست را پذیرا شد، ابتدا بر حریف بدقلق شیلیایی فائق امد و سپس از سد جاناتان هورنه آلمانی گذشت، کاراته کایی که در پرونده افتخاراتش 4 مدال طلای اروپا دیده می شود.

هورنه در شرایطی برابر سجاد گنح زاده هانسوکو شد که در سالهای گذشته 2 بار موفق شده بود از سد گنج زاده عبور کند. اوج کار سجاد در مسابقه نیمه نهایی برابر اشرف اوچن ازمراکش بود؛ مبارزه ای که تداعی کننده فینال جهانی 2016 بود. در فینال جهانی اتریش سجاد پس از تساوی 3 بر 3 با رای داوران برنده شد اما در تاتامی ورسلاو توانست 3 به 2 پیروز شود.

603

کد خبر: 820554

وب گردی

وب گردی