داورزنی: از فدراسیون کاراته در مورد عکس‌ها توضیح خواستم/ سفت و سخت از طاهری در پرسپولیس حمایت می کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به جز کبکانیان، در سالن 12 هزار نفری هم به کاراته سرویس می‌دهیم که بتوانند تمرینات خود را برگزار کنند چون از کاراته انتظار داریم که بتواند در 2018 و 2020 نتیجه بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد برگزاری تمرینات تیم ملی جودو در سالن افراسیابی ظهار داشت: فرم این سالن به شکلی است که در مرکز شهر و کنار ورزشگاه شهید شیرودی قرار دارد. این سالن در گذشته به همه رشته‌های سالنی سرویس می‌داد و مسابقات‌شان را آنجا برگزار می‌کردند. زمانی که خودم مدیرعامل صنام بودم، مسابقات والیبال و بسکتبال آنجا برگزار می‌شد. در اردیبهشت ماه قرار بود مراسمی در آنجا برگزار شود که بازدیدی صورت گرفت. با توجه به شرایط سالن، نوع چینش صندلی‌ها و قرار گرفتن در مرکز شهر، تصمیم بر این شد که سالن مناسبی برای تمرینات جودو در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: قرار شد این سالن تجهیز و استاندارد شود و به لحاظ نور و صوت و سایر امکانات و حتی سیستم‌های خنک‌کننده ترمیم شود تا بتواند به همه رشته‌های ورزشی سرویس دهد. الان کماکان 6 ساعت در روز در اختیار جودو است و تاتامی کف آن پهن شده است. از طرف دیگر به این دلیل که نمی‌شود تاتامی‌ها را هر روز جمع و پهن کرد، رشته‌های رزمی دیگری که نیازمند سالن باشند از اینجا استفاده می‌کنند تا زمانی که بتوانیم سالن مناسبی برای جودو مهیا کنیم. قرار است علاوه بر سالن کبکانیان، تمرینات جودو به سالن دیگری هم منتقل شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: فکر می‌کنم با توجه به کیفیتی که این سالن دارد، اگر تجهیز و استاندار شود، می‌تواند به ورزش کشور، سرویس خوبی دهد. الان جودو 6 ساعت در روز این سالن را به اضافه کبکانیان در اختیار دارد. باید بگویم که هیچ مشکلی هم برای برگزاری مسابقات در این سالن وجود ندارد. کاراته هم می‌تواند از این سالن استفاده کند. به جز کبکانیان، در سالن 12 هزار نفری هم به کاراته سرویس می‌دهیم که بتوانند تمرینات خود را برگزار کنند چون از کاراته انتظار داریم که بتواند در 2018 و 2020 نتیجه بگیرد. باید از الان حمایت کنیم که مشکلی از نظر سالن تمرین وجود نداشته باشد.

داورزنی در مورد انتشار عکسی از ملی‌پوشان کاراته که در لهستان کنار خیابان خوابیده بودند، تصریح کرد:دوستان در فدراسیون کاراته گفتند به لحاظ امکانات و هتل وضعیت بسیار خوبی داشته‌اند. اینکه حالا در محوطه ایستگاه قطار عکسی گرفته شده، دوستان در فدراسیون گفتند که کمی بزرگنمایی شده است. در حال بررسی موضوع هستیم و توضیحات لازم را از فدراسیون کاراته می‌خواهیم. مجموعا کاراته ما مسیر رو به رشدی را دارد. هر رشته دیگری هم که به مسافرت‌های برون‌مرزی برود، قطعا باید حرمت و جایگاه بازیکنان حفظ شود. خودمان هم گله‌مند هستیم که خدای ناکرده بخواهد بازیکن تیم ما کنار پیاده‌رو استراحت کند. من امروز عکس را دیدم و به فدراسیون کاراته منعکس کردم و منتظر توضیحات فدراسیون کاراته هستم.

وی درباره مشخص نشدن اعضای جدید هیت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: مجمع باید این موضوع را اعلام کند. اسامی به مجمع اعلام شده و مجمع باید تأیید و اعلام کند. بعد از اینکه مجمع اعلام کرد، دوستان متوجه می‌شوند اعضای جدید چه کسانی هستند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس و صدور رأی دستیاران ژوزه، سرمربی سابق این تیم تأکید کرد: توجه کنید که وزارت ورزش به هیچ باشگاه حرفه‌ای یک ریال هم نمی‌تواند کمک کند. قطعا طاهری (سرپرست باشگاه پرسپولیس) و هیئت مدیره این باشگاه در تلاش هستند با کمک فدراسیون فوتبال، بدهی خود را پرداخت کنند. ان‌شاءالله اسپانسر هم کمک‌شان کند تا مشکلی برای پرسپولیس به وجود نیاید چون این دغدغه را همه ما در وزارتخانه داریم. هم مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) و هم مجموعه وزارت ورزش این دغدغه را دارد که پرسپولیس بدون دردسر بتواند مسیری را که در پیش دارد، طی کند. پرسپولیس نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیاست و امیدواریم قدرتمندانه روی سکو برود. این وظیفه ماست که هر کاری از دست‌مان برمی‌آید، انجام دهیم تا مشکلی برای این باشگاه پیش نیاید.

داروزنی در مورد شایعه استعفای علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال به دلیل بدهی 3.5 میلیارد تومانی گفت: رحیمی با توجه به شرایطی که به لحاظ بدهی‌ها و جو سنگینی که برای مجموعه هندبال توسط برخی از دوستان ایجاد شد، ناراحت و مکدر بود و چندین بار اعلام کرد که نمی‌تواند با این شرایط کار کند. طلبکاران به فدراسیون می‌رفتند و منابع مالی فدراسیون هم برای سال جاری در نظر گرفته شده بود. به همین مقدار، بدهی از گذشته وجود داشت. من صحبتی با مسعود سلطانی‌فر داشتم و تلاش می‌کنیم قسمتی از بدهی‌های هندبال را در سال جاری تأمین کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم رحیمی را حفظ کنیم.

وی درباره وضعیت کف‌پوش سالن‌های میزبان جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در تبریز و اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفته باید از داورزنی در این مورد سؤال شود، خاطرنشان کرد: این سؤال را باید از آقای تاج بپرسید چون من در جریان این موضوع نیستم. آقای تاج گفتند از من بپرسید؟ پس باید این موضوع را هم از اداره کل استان و هم از فدراسیون فوتبال پیگیری کنم. قسمتی که به وزارتخانه برمی‌گردد را قطعا پیگیری می‌کنیم. وظیفه‌ای که بر عهده ماست را انجام خواهیم داد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره انتشار اساسنامه فدراسیون‌ها در رسانه‌ها گفت: تا عصر فردا (دوشنبه) از فدراسیون‌های مختلف اگر نظر تکمیلی و اصلاحی داشته باشند، اخذ می‌شود. تا روز چهارشنبه کامل و به دو مکان ارسال می‌شود. هم به فدراسیون‌ها می‌فرستیم تا در مجمع‌ها بررسی شود و هم به دولت ارسال می‌شود که مقدمات بحث در کمیته مربوطه در دولت مورد بررسی قرار بگیرد. بعد از اینکه در کمیسیون مربوطه در دولت تأیید شد، فدراسیون‌ها باید اساسنامه‌ها را در مجمع به تصویب برسانند و سپس به فدراسیون‌های جهانی رشته خود می‌فرستند و بعد ملاک می‌شود. از روز چهارشنبه که به دولت می‌رود، دو، سه ماه در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود و بعد به امید خدا به تصویب می‌رسد.

داورزنی در مورد وضعیت علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: طاهری سفت و سخت کار خود را انجام می‌دهد و وزارت ورزش هم سفت و سخت از ایشان حمایت می‌کند. بنده هم سفت و سخت در خدمت ایشان هستم تا بتواند مأموریتی که بر عهده دارد را انجام دهد و دل هواداران را شاد کند.

وی در پایان، در پاسخ به این سؤال که آیا طاهری فصل آینده هم در پرسپولیس خواهد بود یا خیر، گفت: ان‌شاءالله.

604

کد خبر: 821584

وب گردی

وب گردی