آیت الله آملی لاریجانی:مسئولان یک صدا و متحد به آمریکا پاسخ محکم دهند

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان ما باید یکصدا، یکنوا و با اتحاد پاسخ محکمی به آمریکایی ها بدهند که البته همین طور هم هست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از بحث برجام به نوعی آن را نقض کردند افزود: جدای از آن شاهدیم که آمریکایی‌ها روش‌های خصومت‌انگیز دیگری را هم پیش گرفته و در تحریم‌های ظالمانه‌شان پا را از آنچه معمول بوده است فراتر گذاشته‌اند و دایماً تحریم ها را توسعه می‌دهند.

وی گفت: ظاهراً آنان از مقاومت مردم عزتمند ما در طول این سالیان دراز پند نگرفتند؛ در زمانی که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مشکلات اقتصادی، تسلیحاتی و نظامی داشت مردم ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس با همه مشکلات در صحنه ایستادند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر در منطقه می‌درخشد افزود: در این شرایط آمریکا و هیأت حاکمه این کشور به دنبال تهدید جمهوری اسلامی ایران و مردمش هستند و باید در این شرایط مسئولان ما پاسخ محکمی به آمریکایی ها بدهند که البته این طور هم هست.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امیدواریم بزودی عکس‌العمل‌هایی را از ناحیه مجلس و دولت در این خصوص شاهد باشیم و قوه‌قضاییه هم در این بخش تا حدی که به او مربوط باشد ورود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به فشارهای آنها هیچ اعتنایی نخواهد کرد افزود: یکی از این فشارها، فشار بر دستگاه قضایی است به این ترتیب که به ما امر و نهی می کنند و از ما می خواهند که فلان کس را آزاد کنیم و یا اینکه فلان کس نباید محاکمه شود؛ شما چه کاره هستید که در امور داخلی کشور دخالت می کنید؟

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مستقل است و بر اساس قوانین خودش اداره می شود و تابع شانتاژهای بین المللی شما نخواهد بود.

701

کد خبر: 821797

وب گردی

وب گردی