بهره برداری از ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در غرب و جنوب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب و ۱۸۰ کیلومتر هم در کریدور جنوب کشور در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، خیراله خادمی امروز در در مراسم عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به طول ۷۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: ۱۰ کریدور در کشور به منظور رفع تنگناهای ترانزیتی در شبکه راه های کشور مصوب شد.

او عنوان کرد: نخستین پروژه ای که به عنوان کریدور سراسری ردیف اعتباری برای آن مشخص شد، کریدور شماره ۱۰ بود.

او اظهارداشت: طول کل این کریدور ۱۴۸۲ کیلومتر است که از این میزان ۸۲۰ کیلومتر جزو برنامه های کاری برای اجرا است و مابقی هم یا اجرا شده و یا در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در بخش ریلی اجرای عملیات در کشور داریم، اظهارداشت: ۹۰۰ کیلومتر آن امسال به بهره برداری می رسدو

او متوسط ساخت ریل در کشور را حداکثر ۲۰۰ کیلومتر خواند و افزود: در طول چهارماهه سال جاری حدود ۲۸۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده و می توان گفت امسال سال طلایی شبکه ریلی کشور است.

او با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در بخش بزرگراهی سالانه هزار تا ۱۲۰۰ کیلومتر به عنوان بزرگراه جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: از دیگر برنامه های امسال بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب و ۱۸۰ کیلومتر هم در کریدور جنوب کشور است.

خادمی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیشترین توجه به بخش جاده ای و ریلی د راستان کردستان شده است، بیان کرد: ۱۰۰ میلیاردتومان سال گذشته به بخش راه های روستایی این استان اختصاص یافت.

او با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید طول بزرگراه های استان کردستان دو برابر شده است، اضافه کرد: در طول این چهار سال طول بزرگراه های این استان به ۱۲۰ کیلومتر رسیده است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 821928

وب گردی

وب گردی