تهران – ایسکانیوز: شب اول از دور اول گروهی در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم های مطرحی همچون رئال مادرید، یووه و دورتموند رقبای خود را شکست دادند.

در مهمترین دیدار که در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک برگزار شد تیم دورتموند در دیداری تماشایی موفق شد تیم آرسنال را با دو گل شکست دهد؛ بازی روان و جالب توجه شاگردان یورگن کلوپ با نمایش خوب ایموبیله در خط حمله این تیم مواجه شد و در نهایت رای به برتری همین تیم آلمانی داد؛ ایموبیله و اوبامیانگ دو گل این بازی را زدند.

اما تیم یوونتوس هم که در خانه مقابل مالمو سوئد بازی می کرد موفق شد با همین نتیجه به برتری برسد؛ دو گلی که کارلوس تبس برای بیانکونری زد باعث شد تا آلگری اولین بازی اش در لیگ قهرمانان اروپا را با برد شروع کند. با این حال یکی از جذاب ترین بازی های شب گذشته را تیم لیورپول در ورزشگاه آنفیلد مقابل لودوگورتس بلغارستان انجام دهد. این تیم که تا دقیقه 82 موفق نشده بود دروازه  رقیب گمنامش را باز کند در این دقیقه توسط بالوتلی به گل رسید ولی درست در دقیقه 90 گل مساوی را خورد.

در حالی که خیلی ها فکر می کردند بازی با همین نتیجه به پایان خواهد رسید این استیون جرارد بود که از روی نقطه پنالتی گل برتری را برای قرمزهای آنفیلد تا این تیم هم اولین بازی اش را با برد سپری کند.

اما پرگل ترین بازی شب اول را دیدار تیم های رئال مادرید و بازل سوییس به نام خود زد؛ رئال موفق شد با نتیجه 5 بر یک به برتری رسید و رکوردی تاریخی از خود به جا بگذارد؛ در واقع دو گل این دیدار اهمیت فوق العاده ای داشت؛ اولی، گل آخر مادرید بود که کریم بنزما در دقیقه 79 بازی زد. این گل درست مصادف شد با هزارمین گل رئال مادرید در بازی های اروپایی! رکوردی تاریخی که رئال اولین تیمی در اروپا است که به آن می رسد.

دیگر گل مهم این بازی گل سوم قوهای سپید بود که کریستیانو رونالدو در دقیقه 31 بازی آن را زد؛ این گل شصت و هشتین گل اروپایی رونالدو بود و او را به رائول گونزالس نزدیک تر کرد.

در واقع رونالدو با این گل یکی بالاتر از مسی  با 3 گل پایین تر از رائول گونزالس فعلا در رده دوم برترین گلزنان تاریخ اروپا قرار گرفته است.

نتیجه بازی گروه های اول تا چهارم لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس 2  - 0 مالمو

المپیاکوس 3 – 2 اتلتیکو مادرید

لیورپول 2 – یک لودوگورتس

رئال مادرید 5  - یک بازل

بنفیکا 0  - 2 زنیت

موناکو یک – 0 بایرلورکوزن
کد خبر: 82197

وب گردی

وب گردی