آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به بهره برداری رسید

آزمایشگاه فیزیولوژی فیزیولوژی ورزش و تندرستی واحد کرمان با حضور دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دکتر عباس حسنخانی مدیر کل امور ورزشی واحد کرمان و برخی از مسئولین این واحد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم افتتاح این آزمایشگاه دکتر آل طه اظهارداشت: آزمایشگاه فیزیولوژی ورزش و تندرستی واحد کرمان با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه علوم ورزشی به پژوهشگران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و عموم مردم راه اندازی شده است.

وی ارائه خدمات به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و ارائه مشاوره و خدمات ورزشی به پرسنل و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم را از جمله اهداف راه اندازی این آزمایشگاه مجهز معرفی کرد و گفت: تشویق سازمان‌های ورزشی و مربیان به استفاده از خدمات این آزمایشگاه از دیگر اهداف واحد کرمان برای راه اندازی آزمایشگاه فیزیولوژی ورزش و تندرستی است.

دکتر آله طه با تشریح خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه فیزیولوژی ورزش و تندرستی واحد کرمان گفت: ارزیابی شاخص‌های قلب عروقی، اندازه گیری سطح آمادگی جسمانی افراد و ارائه برنامه‌های ورزشی جهت بهبود شاخص‌های آمادگی جسمانی از جمله خدمات قابل ارائه در این آزمایشگاه است.

دبیر هیات امنای استان کرمان افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی با دستگاه‌های آزمایشگاهی و کاربری آن‌ها واستفاده از دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های پژوهشی و پایان نامه از دیگر خدمات ارائه شده در این آزمایشگاه تخصصی است.

آل طه با اشاره به استقرار تجهیزات بروز و حرفه‌ای در این آزمایشگاه، دستگاه‌های گاز آنالایزر، دوچرخه کارسنج مونارک، نیروسنج Hand grip، تجهیزات اندازه گیری شاخص‌های آنتروپومتری، تجهیزات ارزیابی ناهنجاری‌های آناتومیکی، تجهیزات آموزش کمک‌های اولیه، دوچرخه کارسنج پایین تنه و دوچرخه کارسنج بالا تنه را از جمله امکانات آزمایشگاه فیزیولوژی ورزش و تندرستی واحد کرمان معرفی کرد.

201

کد خبر: 822447

وب گردی

وب گردی