تردید کاخ سفید  درباره تحریم روسیه؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنوز مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم روسیه را امضا نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یاهونیوز، پس از آنکه اعلام شد دونالد ترامپ تهدیدهای جدید علیه مسکو را امضا خواهد کرد، کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا انجام اینکار را به تعویق انداخته است. دلیل این تعویق، تمایل ترامپ به بررسی این سند به طور قانونی توسط وکیلش اعلام شده است.

کنگره آمریکا همچنین تحریم هایی را برای ایران و کره شمالی تعیین کرده و به تصویب رسانده است.

سارا هوکابی روز جمعه مدعی شده بود رئیس جمهور آمریکا نسخه نهایی این لایحه را مطالعه کرده و قصد امضای آن را دارد

همچنین سندرز نیز گفته بود: رئیس جمهور در حال بررسی قانونی این لایحه است و چیزی برای نگرانی یا تردید وجود ندارد. این یک پروسه عادی در حال انجام است.

سخنان سندرز باعث گمانه زنی هایی شده است زیرا پیوسته این نگرانی وجود داشته که ترامپ از مسکو حمایت کند و به دنبال روابط بهتر با روس ها باشد.

رئیس جمهور آمریکا مدام درباره قوانین کنگره هشدار داده و تاکید کرده است که براساس سیاست خارجه آمریکا عمل خواهد کرد و نه براساس مصوبات کنگره.

بخشی از این تحریم ها در قبال دخالت روس ها در انتخابات 2016 آمریکا تصویب شده اند و دو بخش دیگر نیز مربوط به دخالت مسکو در اوکراین و سوریه هستند. مهمترین اتهام این کشور در سوریه، حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور است. از طرفی دونالد ترامپ نیز بارها از سرویس امنیتی کشور خود درباره دخالت روس ها در انتخابات 2016 سوالاتی کرده است.

کاخ سفید تمایل دارد تا تحریم ها را انعطاف پذیر کند و با استفاده از اختیارات قانونی خود آن ها را کاهش دهد.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به تصویب این لایحه دستور اخراج 755 نفز از کارکنان آمریکایی از خاک روسیه را صادر کرد. این اقدام روس ها می تواند ضرباتی جدی بر قدرت دستگاه دیپلماسی آمریکا در مسکو باشد.

این در حالی است که مایک پنس در سفر خود به ایالت جورجیا گفت: رئیس جمهور در هر صورت این تحریم ها را امضا خواهد کرد و این اقدام روس ها هیچ تاثیری بر تصمیمات ما نخواهد گذاشت.

چارلز رمزی رییس پلیس سابق ایالات متحده ، پیش از این در نشست دپارتمان پلیس آمریکا و سازمان حقوقی-اجرایی آمریکا در حضور دونالد ترامپ، وی را به علت اتخاذ مواضع مسالمت آمیز نسبت به روسیه مورد انتقاد و سرزنش قرار داده بود.

801

کد خبر: 822645

وب گردی

وب گردی