حل مشکل گاز استان های شمالی با افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا/امکان سواپ گاز با ترکمنستان

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه با افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا مشکل گاز استان های مازندران، گلستان و حتی گیلان حل شده است گفت: با افتتاح این خط انتقال اگر ما از مسیر خط لوله گاز ترکمنستان به استان مازندران، که به نکاء می رسد، بخواهیم سواپ گاز داشته باشیم امکان انجام آن فراهم شده است.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی درباره افتتاح رسمی از خط لوله انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری- نکا توسط وزیر نفت در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: سال ها بود که استان مازندران در گاز مصرفی خانگی و صنعتی با مشکل جدی روبرو بود؛ از زمان دولت آقای احمدی نژاد ترکمنستان مرجع تامین گاز استان مازندران بود که آن را قطع کرده و با افزایش قیمت گاز باج خواهی می کردند که در نتیجه متاسفانه هر سال با مشکل قطعی گاز روبرو بودیم.

نماینده مردم قائمشهر همچنین ادامه داد: سال گذشته قطعی گاز دوباره اتفاق افتاد اما با مدیریت به موقع توانستیم از این مشکل عبور کنیم.

رضیان با اشاره به این که عملیات راه اندازی این خط لوله گاز از سال 87 شروع شده بود، افزود: روند کار این خط لوله گاز بسیار آرام پیش می رفت؛ در سال گذشته تقریبا شش ماهه دوم سال 95 یک خط لوله 42 اینچی از سمت دامغان به ساری کشیده شد و میدان گاز نکاء تا سه شنبه 10 مرداد افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: تقریبا مشکل گاز استان هاب مازندران، گلستان و حتی گیلان حل شده و از سوی دیگر اگر ما از مسیر خط لوله گاز ترکمنستان به استان مازندران که به نکاء می رسد بخواهیم سواپ گاز داشته باشیم امکان انجام این موضوع فراهم شده است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس در پایان تاکید کرد: با افتتاح این پروژه گاز در منطقه گلمای ساری این خط لوله گاز شروع به کار کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا بعدازظهر سه شنبه (10 مرداد ماه) با حضور وزیر نفت در هتل بادله ساری برگزار شد.

این خط لوله در حوالی دامغان از خط انتقال گاز ۴۸ اینچ پارچین – سنگ بست در جنوب رشته کوه البرز منشعب شده و پس از عبور از مناطق مختلف کوهسانی جنگلی و شهرهای کیاسر و ساری در منطقه پنبه چوله در شمال شهر ساری به خط انتقال گاز ۳۰ اینچ قدیم شمال و شمال شرق کشور متصل شده و پس از آن به طول ۲۰ کیلومتر به موازات خط تا نکا ادامه می یابد.

ارزش کل این پروژه بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان بوده و بطور کامل توسط پیمانکاران و مشاوران داخلی به انجام رسیده است.

901/900

کد خبر: 823488

وب گردی

وب گردی