معابر و اماکن عمومی کهگیلویه و بویراحمد برای معلولان مناسب سازی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی در شهرهای استان شد و گفت: برخی مدیران استانی در زمینه مناسب سازی معلولان بی توجهی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، پژمان نیک اقبال معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیته مناسب سازی معلولان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فعالیت‌ در حوزه شهرها و ساختمان‌های در دست احداث اعم از دولتی و خصوصی باید از روز اول به فکر مناسب سازی برای معلولان باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات معلولان در طرح های تفضیلی دیده شده و به شهرداران شهرهای 17 گانه استان نیز توصیه شده است عنوان کرد: صفر تا 100 بهینه سازی در ساختمان‌های دولتی باید دیده شود و راه و شهرسازی به عنوان متولی دولتی در این زمینه باید نظارت کافی و لازم را داشته باشد.

نیک اقبالی ابراز کرد: ساختمان‌های دولتی که در گذشته احداث شده باید مدیران از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز به فکر مناسب سازی این ساختمان‌ها برای معلولان باشند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته در شهر یاسوج حتی آدم‌های سالم در برخی چهارراه‌ها در زمینه عبور و مرور با مشکل روبه‌رو می‌شدند که تا حدودی این مشکلات برطرف شده است.

نیک اقبالی با بیان اینکه مکاتبه لازم با فرمانداران استان برای برگزاری مستمر و منظم کمیته مناسب سازی معلولان انجام شده است تصریح کرد: همچنین رایزنی و مکاتبه لازم با صدا و سیما برای فرهنگ سازی و دستگاه‌های خدمات رسان نیز صورت گرفت.

وی خواستار مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج شد و گفت: برخی مدیران حتی از موضوع جلسات استانداری خبر ندارند که این موضوع به نوعی بی احترامی است.

نیک اقبالی با بیان اینکه مدیران برای نشست‌ها یک عضو ثابت را ساماندهی کنند ابراز کرد: برخی از مدیران به طور مثال تماس می‌گیرند به معاون خود که سریع برو استانداری جلسه ولی از موضوع جلسه خبر ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران در نشست‌های کمیته مناسب سازی معلولان حضور مستمر داشته باشند و به فکر برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه باشند زیرا این امکان وجود دارد روزی همین مدیران بنا به هر دلیلی به جمع آنان بپیوندند.

901

کد خبر: 823561

وب گردی

وب گردی