ولایتی : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران  مبارزه با هرگونه مظاهر تروریستی در منطقه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مبارزه با هرگونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ امنیت اراضی دولت های قانونی و و مردم منطقه بوده و هست و در این جهت ایستادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ظهر امروز دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جانات بریند معاون وزیر امور خارجه دانمارک با اشاره به روابط دوجانبه ایران و دانمارک گفت: این روابط دارای تاریخ طولانی است و به نظر می رسد پایه این روابط بسیار مهم و ضروری است و در این راستا حفظ روابط تاریخی نسبت به توسعه آن به طور جدی باید اهتمام داشت.

وی در خصوص ارتباط با مساله منطقه ای و خاورمیانه که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است گفت: این ارتباطات در سطح گسترده با کشورهای اروپایی ضروری است و باید با اتخاذ سیاست های مستقل تر نقش فعال و مثبتی را ایفا کرد چرا که هر نوع تغییر و تحول در این منطقه می تواند بر دیگر مناطق جهان اثرگذار باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطر نشان کرد: نکته مهم آن است که همه باید تلاش کنیم تا صلح و نجات منطقه ای و به تبع آن جهان برقرار گردد و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هرگونه تلاشی را انجام داده است.

ولایتی در خصوص مبارزه با تروریسم گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مبارزه با هرگونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ امنیت اراضی دولت های قانونی و و مردم منطقه بوده و هست و در این جهت ایستادگی کرده است.

وی افزود: اگر این سیاست اصولی نبود باید شاهد نفوذ گروه های تروریستی در بسیاری از نقاط جهان می بودیم که صلح و ثبات جهانی را تهدید می کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: ما آماده هرگونه همکاری در خصوص نابودی تروریسم هستیم و امیدواریم همه کشورها با عزم و اراده جدی در این جهت گام بردارند.

در ادامه جانات بریند معاون وزیر امور خارجه دانمارک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ضرورت توسعه همکاری های همه جانبه میان ایران و فنلاند اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با پدیده تروریسم مواجه هستند که بخش عمده ای از این تهدیدات از منطقه خاورمیانه نشات گرفته است و همین موضوع زمینه همکاری ما و ایران را فراهم می کند و میتوانیم از تجربیات موجود برای همکاری های پیش رو استفاده کنیم.

بنا به این گزارش در ادامه این دیدار لزوم توسعه همکاری های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و دانمارک در حوزه های اقتصادی و منطقه ای به بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر: 823725

وب گردی

وب گردی