نخستین اولویت برای شناسایی آب‌های زیرسطحی، بستر دریاچه هامون است

فرماندار زابل با بیان اینکه نخستین اولویت برای شناسایی آب‌های زیرسطحی، بستر دریاچه هامون است، گفت: استفاده از منابع زیر‌زمینی کمک زیادی در زمینه احیا تالاب می‌کند.

‌به گزارش ایسکانیوز، ‌هوشنگ ناظری در کارگروه آب شهرستان گفت: در پی آن به پیشنهاد وزارت کشور، تایید سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی در جلسه هیات دولت مبلغ 250 میلیارد ریال برای تامین آب در استان از ژرفا مصوب و تخصیص یافت.

فرماندار ویژه شهرستان زابل این اقدام موثر و ارزشمند را برگ زرین دیگری از خدمات دولت برشمرد که زمینه ساز امید و نشاط بیش از پیش در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت برای شناسایی آب‌های زیرسطحی، بستر دریاچه هامون است، گفت: استفاده از منابع زیر‌زمینی کمک زیادی در زمینه احیا تالاب می‌کند.

ناطری تصریح کرد: سیستان امروز دارای مشکلاتی است که هیچ کس منکر آن نیست و این مشکلات مربوط به حال نبوده و علت آن را باید در حدود دو دهه خشکسالی و اثرات ناشی از آن جستجو کرد.

وی اظهار کرد: در پیشانی مشکلات زابل بحث آب خودنمایی می‌کند که این موضوع نیز با تدبیر مسئولین استان و اداره آب شهرستان تا حدود زیادی رفع شده که جای تقدیر دارد.

‌ناظری همچنین از تلاش‌ها و اهتمام ویژه تمامی دست اندرکاران تصویب این طرح به ویژه علی اوسط هاشمی استاندار‌ توسعه محور و اعتدال‌گرای استان سیستان بلوچستان نیز قدردانی کرد.

900

کد خبر: 823908

وب گردی

وب گردی