آیا در دولت دوازدهم استاندار زن خواهیم داشت؟ پاسخ معاون سیاسی وزیر کشور را ببینید

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از حضور زنان در مسئولیت هایی مانند استانداری استقبال خواهیم کرد.

علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور پیرامون صحبت های اخیر وزیر کشور درباره حضور احتمالی زنان در استانداری ها و مدیران استانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: در دولت های گذشته خانم ها به عنوان, معاون رئیس جمهور، فرماندار، معاون استاندار حضور داشته اما استاندار خانم نداشته ایم.

وی همچنین گفت: خانم بروجردی معاون اجتماعی وزیر کشور در دولت اصلاحات بود و در حال حاضر فرماندار، بخشدار و معاون استاندار خانم در دولت داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و حتی در گلستان خانم ها در عناوین مختلف در وزارت کشور فعالیت داشته اند.

وی با اشاره به فاجعه منا گفت: فرماندار بندر ترکمن خانمی بودند که اهل سنت و ترکمن بود که دو سال پیش در مناسک حج شهید شدند.

احمدی درخصوص این که آیا احتمال حضور خانم ها در وجود دارد یا خیر، گفت: شخصا به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور از این موضوع استقبال می کنم اما باید منتظر رای مجلس به وزرا بود.

وی افزود: بحث حضور احتمال زنان در مسئولیت‌هایی مانند استانداری بر مبنای این است که براساس شایسته سالاری و شرایط هر منطقه افراد تعیین می شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره ابقا یا عدم ابقای خود در سمت معاون سیاسی گفت: نگاه من به کار فی النفسه خدمت به نظام است و هر جای نظام از بنده دعوت به کار شود حتما کمک خواهم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در این هفت الی هشت ماهی که در وزارت کشور خدمت کردم دو کار سخت داشتیم یعنی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و با آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور به صورت کامل در تعامل بودم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت یکشنبه 22 مردادماه درباره حضور احتمالی زنان در استانداری ها در دولت دوازدهم گفته بود در دولت یازدهم توفیق نداشتیم از خدمات بانوان استفاده کنیم، در دولت دوازدهم اگر مقدر باشد بنا داریم از حضور زنان استفاده کنیم.

901/900

کد خبر: 826443

وب گردی

وب گردی