مصباحی مقدم:دفاعیات  روحانی  از کابینه ساده بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که با کابینه معرفی شده همان روال دولت قبل ادامه پیدا می کند تاکید کرد :دفاعیات روحانی از کابیه ساده بود و هیچ فوق‌العادگی نداشت.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره دفاعیات رئیس جمهور از کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاعیاتی که ایشان کردند ساده بود و هیچ فوق العادگی نداشت و این حکایت از آن دارد که انتخاب های رئیس جمهور طوری بوده که خیلی برای آن فکر و یا مشورت نکرده است .

وی افزود : پیش بینی می شود که این کابینه با کابینه قبلی تفاوت جدی نداشته باشد و همان مسیر دوره قبل را طی کند حالا در بعضی از مسائل ممکن است ضعیف تر عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به معرفی آقای کرباسیان برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: وزارت اقتصاد با توجه به این که فرد معرفی شده برای آن اقتصاد نخوانده است به همین خاطر گمان نمی کنم حرکت جدی داشته باشد گرچه فرد معرفی شده انسان با تجربه ای است ولی اقتضا می کرد یک اقتصاددان برای این وزارتخانه معرفی می شد.

مصباحی مقدم در مورد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بزرگ بودن این وزارتخانه ابراز کرد : از روحانی انتظار می رفت فردی توانمندتر را از افراد به نام، که در خود وزارت آموزش و پرورش وجود دارد برای این پست معرفی می کرد.

وی با اشاره به سوابق وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همیشه افرادی که برای وزارت آموزش و پرورش می آمدند پیش از معرفی شخصیتها در حوزه تعلیم و تربیت بودند که به عنوان یک وزنه آن ها را می شناختند از همین روی رئیس جمهور برای این وزارتخانه انتخاب برتر را به عمل نیاورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تغییر نکردن وزارت راه و شهرسازی گفت: در قضیه مسکن دچار مشکلات جدی هستیم که اگر این بخش راه بیافتد دویست نوع شغل راه می اندازد و در خروج از رکود می تواند موثر باشد.

مصباحی مقدم با اشاره به اظهارت رئیس جمهور مبنی بر انصراف شخصی که برای وزارت علوم معرفی کرده بود گفت: امیدورایم کسی را برای وزارت علوم معرفی کنند که شایسه پیشرفت علوم در کشور و دانشگاه ها و مایه افتخار دانشگاهیان باشد.

کد خبر: 826853

وب گردی

وب گردی