مجید انتظامی:  در حال حاضر به موسیقی بها داده نمی شود

آهنگساز برجستهٔ سینمای ایران گفت: در حال حاضر به موسیقی بها داده نمی شود و ما بسیاری از هنرمندان را از دست می دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مجید انتظامی در مراسم بزرگداشت خود که بعدازظهر امروز با اجرای رسالت بوذری در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه موسیقی بسیار بی سر و صدا از کنار بیشتر هنرمندان رد می شویم چرا که آنطور که شایسته است به موسیقی بها نمی دهیم.

وی افزود: صحبت های بسیاری را برای امروز آماده کرده بودم اما اکنون می خواهم از بزرگان موسیقی ایران از جمله ناصر فرهودی، آندره آرزومانیان و علیرضا خورشیدفر که دیگر در میان ما نیستند، یاد کنم.

انتظامی ادامه سخنان خود را در حالی که همسرش آذر صدرصالحی به روی صن آمده بود ازسر گرفت و گفت: همسرم همیشه من را در زندگی همراهی می کرد بطوری که گاهی شب ها در استودیو تا صبح با من می ماند تا تنها نباشم و با خاطری آسوده به کارم ادامه دهم.

"لوریس چکناواریان"، رهبر ارکستر و آهنگساز پیشکسوت نیز در این مراسم از زحمات خانواده انتظامی برای جامعه هنری ایران تشکر کرد و گفت: خانواده انتظامی به سینما و موسیقی ایران خدمت کرده اند، مجید انتظامی از دوستان خوب من است که به حضور او افتخار می کنم.

پس از سخنرانی چکنواریان، "محمدعلی باشه آهنگر"، کارگردان سینما با اشاره به استقلال کاری مجید انتظامی از پدرش، خطاب به وی بیان کرد: هنگامی که در دانشکده مشغول به درس خواندن بودم، موسیقی شما به من انگیزه ادامه می داد. شما زیر سایه آقای بازیگر سینمای ایران نماندید و با استعدادی که داشتید توانستید بطور مستقل رشد کنید.

وی با آرزوی سلامتی برای عزت الله و مجید انتظامی، افزود: رابطه شما و سینمای ایران دوطرفه است، بسیاری از افراد نام شما و موسیقی شما را در صورتی بیاد دارند که حتی اسم عوامل فیلم ها را نمی دانند.

"هوشنگ کامکار"، آهنگساز برجسته نیز در این مراسم با ایراد خاطرات گذشته از دوره جوانی خود با انتظامی، گفت: از جوانی با انتظامی دوست بودم. در آن زمان هرکسی نمی توانست به سادگی وارد حوزه ارکستر سمفونیک شود اما با اطمینان می گویم مجید از بهترین نوازنده های ارکستر سمفونیک بود.

وی ادامه داد: مجید انتظامی با تربیت و حفظ نوازنده های کاربلد، به جامعه هنری و بویژه موسیقی ایران کمک چشمگیری کرده است.

در ادامه مراسم "محمد سریر"، آهنگساز با اشاره به اینکه مجید انتظامی زیر سایه مرد بزرگی مانند عزت الله انتظامی توانست به صورت مستقل در حوزه موسیقی مستقل از پدر بدرخشد، اظهار کرد: مجید با ساخت موسیقی متن بزرگ ترین و شناخته ترین فیلم های فارسی توانست یک چهره مستقل از خود بروز دهد. ما با موسیقی او خاطرات بسیاری داریم.

وی ادامه داد: انزدیک به 40 سال است که او را می شناسم و می دانم که در سخت ترین شرایط هم برای موسیقی تلاش کرده و همیشه با آثار با کیفیت و ماندگار ارائه داده است.

سپس "رضا میرکریمی" از مجید انتظامی درخواست همکاری کرد و گفت: از اینکه با مجید انتظامی همکاری نداشته ام، حسرت می خورم. وی از عمق، خلاقیت و نگاه سرشار است. من با موسیقی های او بسیار خاطره دارم و اجازه می خواهم که با هم همکاری کنیم تا افتخار همکاری برای من هم ثبت شود و از این راه اثر من نیز ماندگارتر شود.

"کامران ملکی" سخنگوی خانه سینما نیز در ادامه به روی صحنه آمد و گفت: من از طرف مدیرعامل خانه سینما که مشکلات جسمی داشت به این مراسم آمده ام . آقازاده های سیاست، خود را به پدران می چسبانند اما آقازاده های هنر به جامعه تجلی می بخشند.

سپس "گوهر خیراندیش" ابتدا از همسر مجید انتظامی قدر دانی کرد سپس اظهار کرد: دردانه هنر امشب ستاره مجلس است. من سر رشته ای در موسیقی ندارم اما می دانم که آثار انتظامی به معنای واقعی کلمه فاخر است.

"مسعود جعفری جوزانی"، کارگردان سینما و تلویزیون نیز در ادامه مراسم روی صحنه آمد و ضمن قدردانی از زحمت های مجید انتظامی، گفت: ساختن موسیقی فیلم کاری دشوار است چرا که باید با فیلم همخون شوی تا اثر به نوستالژی تبدیل شود. موسیقی انتظامی فوق العاده و عظیم است.

در ادامه مراسم "حسام الدین سراج"، خواننده موسیقی سنتی ایرانی به ایراد سخن پرداخت و ضمن اشاره به اینکه بزرگترین ویژگی انتظامی هوشمندی اوست، گفت: مجید انتظامی ستون فقرات موسیقی و سینما است چرا که همه او را دوست دارند.

وی ادامه داد: من از مجید انتظامی اخلاق، صبر، متانت و مهربانی آموخته ام.

"امیر صادق محمدی" که مستند «ابوایست» را درباره زندگی هنری مجید انتظامی کارگردانی کرده در این مراسم گفت: 5 سال پیش ایده ساختن فیلمی درباره مجید انتظامی به ذهنم رسید اما ساخت این مستند مشکلات بسیاری داشت که مخالفت مجید انتظامی مهم ترین مانع من محسوب می شد.

پس از اتمام سخنرانی هنرمندان درباره شخصیت و آثار مجید انتظامی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، هوشنگ کامکار، سیدرضا میرکریمی، لوریس چکناواریان و مسعود جعفری جوزانی روی صحنه رفتند تا با اهدای لوح از وی تجلیل کنند.

اجرای دو قطعه توسط حمید حامی نیز از دیگر اتفاقات این مراسم بود.

عزت الله انتظامی، پوران درخشنده، مهدی کرم پور، نیما مسیحا، کامران ملکی، محمد حسین مهدویان، اکرم محمدی و حبیب الله اسماعیلی نیز از دیگران هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

503

کد خبر: 826923

وب گردی

وب گردی