رئیس جشنواره فیلم سلامت:  بعضی فیلم های سینمایی  مروج استعمال دخانیات هستند

رئیس دومین جشنواره فیلم سلامت، با انتقاد از فیلم هایی که مروج استعمال دخانیات هستند، گفت: فیلم هایی که در حال حاضر ساخته می شوند با پخش استعمال دخانیات مروج این ماده هستند، بارها از سازمان سینمایی خواهش کردیم که آثار سینمایی باید به سلامت مردم کمک کند اما این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری دومین جشنواره سلامت صبح امروز، 28 مرداد ماه با حضور رئیس جشنواره و در غیاب دبیر این رویداد فرهنگی در حوزه سلامت برگزار شد.

محمدهادی ایازی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره سلامت، گفت: سال گذشته در نخستین دوره قول دادیم که هر سال این جشنواره را برگزار کنیم و در همین راستا دبیرخانه در یک سال گذشته فعالیت خود را به طور مستمر داشته است.

وی ادامه داد: جشنواره امسال از ١٥ خرداد فراخوان داد و تا پایان تیر ماه تعداد ٥٥٣ اثر به دبیرخانه رسید که با توجه به تعداد کم آثار در برخی حوزه ها، بخش هایی از جشنواره را مثل سریال های تلویزیونی را دو سالانه برگزار می کنیم و این رویداد فرهنگی در حوزه سلامت امسال، اول تا پنجم شهریور ماه در پردیس چارسو برگزار می شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت و رئیس جشنواره سلامت، افزود: هدف ما از برگزاری جشنواره سلامت نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان است تا بتوانیم به سلامت مردم کمک کنیم.

ایازی درباره انتخاب هیات داوران در هر بخش، گفت: از دو گروه داور برای انتخاب آثار استفاده کردیم که یک گروه هنرمند و دیگران پزشکان بودند.

رئیس جشنواره سلامت با اشاره به برنامه هایی که با موضوع سلامت در تلویزیون ساخته شده اند، ادامه داد: هدف این است که آثار جشنواره برای عموم نمایش داده شود تا مردم با مسائل حوزه سلامت بیشتر آشنا شوند، به همین دلیل با هماهنگی های انجام شده با صدا و سیما برنامه های خوبی را داشتیم که از شبکه چهار برنامه «یک فیلم یک پزشک»در همین راستا بود، برنامه بعدی «یک قاب یک مستند» از شبکه اول است ضمن اینکه صدا و سیما ویژه برنامه ای را برای جشنواره سلامت خواهد داشت که از شبکه دو است و پیش بینی می شود که در شبکه شما و استانی هم پخش شود. در همین راستا دو برنامه رادیویی هم درباره جشنواره سلامت خواهیم داشت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درباره دیگر برنامه هایی که جشنواره سلامت برگزار کرده است، گفت: همگردی سلامت و سینما از دیگر برنامه های این جشنواره است که هنرمندان در جریان برخی اتفاقات انجمن های تحت پوشش حوزه سلامت و موزه های پزشکی قرار گرفتند.

وی افزود: در این جشنواره از یک کارگردان سینمایی که در حوزه سلامت فعالیت داشته و یک پزشک تجلیل می کنیم و همچنین از بعضی سازمان های مردم نهاد سلامت تجلیل می شود از دیگر بخش های جشنواره دوم سلامت بادبود دو هنرمند است؛ علی معلم که سال گذشته جز داوران ما بودند و وحید نصیریان که انیماتور بود و وصیت کرد که اعضای بدنش اهدا شود.

ایازی تاکید کرد: جشنواره سلامت همزمان با رای اعتماد مجلس برگزار می شود اما با این حال در برگزاری جشنواره ما خللی وارد نخواهد شد.

رئیس جشنواره سلامت با اشاره به برگزاری جشنواره های موضوعی در کشورهای دیگر، اظهار کرد: : جشنواره های موضىوعی در کشورهای دیگر برگزار می شود و بسیار مهم است که سینماگران ما فیلم هایی را تولید کنند که مردم از آنها استفاده کنند به همین دلیل پس از دوره اول این جشنواره مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است و حتی بعضی از فیلم ها برای اولین بار است که در جشنواره سلامت نمایش داده می شوند و معتقدم استمرار این جشنواره قطعا به سلامت بیشتر مردم کمک می کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درباره سیاست جشنواره، گفت: سیاست ما این است که هر سال ده فیلم را مورد حمایت قرار دهیم و به هر فیلم تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان کمک می شود و امیدوارم در نیمه دوم سال این حمایت ها انجام شود زیرا تا کنون به خاطر محدودیت هایی هایی که داشتیم انجام نشده است.

ایازی با انتقاد از فیلم های سینمایی که در آنها استعمال دخانیات توسط بازیگران به تصویر کشیده می شود، تاکید کرد: فیلم هایی که در حال حاضر ساخته می شوند با پخش استعمال دخانیات مروج این ماده هستند، بارها از سازمان سینمایی خواهش کردیم که آثار سینمایی باید به سلامت مردم کمک کند اما این اتفاق نیفتاده است با این حال صدا وسیما درباره کالاهای آسیب رسان همکاری می کند.

500

کد خبر: 827864

وب گردی

وب گردی