تهران-ایسکانیوز: حجت الله درویش پور عضو گروه دوستی ایران و انگلیس در مجلس درباره سفر هیات پارلمانی ایران به انگلیس گفت: درباره کلیات این سفر از سوی کمیته سفرهای خارجی تصمیماتی اتخاذ شده اما هنوز جزئیاتی از این سفر به اعضای گروه دوستی ایران- انگلیس اعلام نشده است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به ایسکانیوز گفت: روابط ایران و انگلیس پس از ماجرای سفارت این کشور در ایران در حد کاردار غیر مقیم صورت می گیرد.گرچه وضعیت روابط بهبود پیدا کرده است و مواضع انگلیس نسبت به گذشته بهتر شده است، اما قطعا برای این سفر با توجه به منافع ملی تصمیم گیری می کنیم.ضمن اینکه این سفر موجب خواهد شد تا رابطه ایران – انگلیس تلطیف شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر صداقتی در رفتار انگلیسی ها دیده شود روابط بهتر خواهد شد. ایران به دنبال تنش زدایی است.نکته مهم این است که آمریکایی ها همواره تلاش کرده اند تا منافع اروپا و انگلیس را فدای منافع خود کند به همین دلیل این کشور ها تلاش می کنند تا سطح روابط خود را خارج از چارچوب های تعیین شده از سوی آمریکا با ایران بهبود دهد.
درویش پور همچنین درباره افزایش سطح رابطه تهران – لندن از کاردار به سفیر نیز گفت: هنوز در این باره تصمیم گیری نشده است.اگر بنا باشد که سطح تعاملات افزایش پیدا کند باید از با توجه به درخواست وزارت امور خارجه از مجلس صورت بگیرد.
گفتنی است طبق روال مرسوم گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس از گروه همتای خود در پارلمان ایران برای سفر به این کشور دعوت کرده که این دعوت از طریق وزارت خارجه انگلیس به وزارت خارجه کشورمان منعکس شده و وزارت خارجه ایران نیز تصمیم‌گیری درباره این سفر را به عهده کمیته سفرهای خارجی گذاشته است. گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران به ریاست جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس سال گذشته به دعوت گروه دوستی پارلمانی همتای خود در مجلس شورای اسلامی به ایران سفر کردند.
کد خبر: 82797

وب گردی

وب گردی