اگر قدرت و صلابت روحانیت شکست، سفره دین از زیر پای مردم جمع می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ رضوی گفت: جریان‌های سیاسی ما امروزه یک برنامه مشترک دارند که عبارت است از روحانی‌ستیزی، چرا که سیاسیون به این جمع‌بندی رسیده‌اند مادام که روحانیون بر سر کار هستند قدرت برای آنان نهادینه نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شده بود، ضمن تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه(ع) گفت: سیره‌ امام جواد(ع) باید سرلوحه‌ زندگی روحانیون باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روحانیون، افسران پرورش‌دهنده سربازان امام زمان(عج) هستند و انجام‌وظیفه کردن در رکاب امام عصر(عج) کار بسیار سختی است، چراکه این مشکل وجود دارد که دقیقا برنامه مشخص نیست و نمی‌دانیم آیا اعمال ما مطابق با نظر ایشان است یا خیر؟

وی با بیان اینکه روحانی در هر مقامی که باشد باز هم دچار تردید است که آیا به صورت صحیح انجام وظیفه می‌کند یا نه، تصریح کرد: روحانیون اگر اشتباه کنند مانند‌ اشتباه دیگران نیست، چراکه اشتباه روحانیون سبب بد تربیت شدن افراد جامعه می‌شود، همان طور که رویش‌هایی نظیر شهید حججی به واسطه رویکرد صحیح روحانیون بوده است.

علم‌الهدی اظهار داشت: در جنگ احد عده‌ای از سپاهیان اسلام به مدینه گریختند و در مدینه شایعه کردند که رسول الله(ص) به شهادت رسیده‌اند و در چنین شرایطی فقط امیرالمومنین(ع) از پیامبر دفاع نمودند که توانستند 3 هزار نفر از کفار را هزیمت کنند و این بیانگر تاثیر ایمان است.

وی اضافه کرد: پس از عزیمت دشمنان در جنگ احد، کفار به منطقه حمراءالاسد گریختند و تدارک حمله مجدد می‌دیدند و در چنین شرایطی پیامبر(ص) به همراه امیرالمومنین(ع) و یکی از اصحاب به مقابله این سپاه 3 هزار نفره شتافتند و در این هنگام آیه 173 سوره آل‌عمران نازل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: آیه‌ 173 آل عمران از آیات راهبردی قرآن و الگویی برای حوزه انقلابی است، چراکه اکنون همه دنیا برای براندازی اسلام آماده شده‌اند و حوزه‌های علمیه نیز سربازان اسلام‌اند.

علم‌الهدی یادآور شد: دشمن ما دنیای کفر و الحاد است و فقط آمریکا دشمن اسلام نیست و هدف دشمن نیز براندازی اندیشه‌ پیامبر(ص) در دنیاست.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن به وسیله‌ جنگ نرم در حال از بین بردن عزیزان ماست، گفت: در شرایطی که دشمن ناتوی فرهنگی را علیه ما به راه انداخته است، حوزه‌های علمیه به عنوان سربازان امام‌زمان(عج) نمی‌توانند ساکت و آرام بمانند.

عضو مجلس خبرگان با انتقاد از سیاسیون، گفت: برخی جریان‌های سیاسی ما امروزه یک برنامه مشترک دارند که عبارت است از روحانی‌ستیزی، چراکه سیاسیون به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مادام که روحانیون بر سر کار هستند قدرت برای آنان نهادینه نمی‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: علت پافشاری بنده بر مساله ممنوعیت کنسرت در شهر مقدس مشهد این است که اگر قدرت و صلابت روحانیت شکست، سفره دین از زیر پای مردم جمع می‌شود.

وی افزود: ولی فقیه، حجت امام‌زمان(عج) است و ضدیت با ولی‌فقیه به منزله ضدیت با امام عصر(عج) است.

کد خبر: 829056

وب گردی

وب گردی