ایسکانیوز: یک خبرنگار فرانسوی که سابقه اسارت به دست شبه نظامیان داعش را دارد گفته است که می‌داند چرا گروگان‌های داعش در لحظه اعدام با آرامش گردن‌شان را به تیغ تیز جلاد می‌‌سپارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، «ديدييه فرانسوا»  گفته است که هیچ یک از گروگان‌ها در لحظه فیلمبرداری و بریدن سر باور ندارد که تا دقایقی دیگر چنین اتفاقی می‌افتد و واقعا سرش را از تن جدا می‌کنند.

وی با اشاره به رفتار شبه‌نظامیان داعش با گروگان‌هایشان می‌گوید «دلیل آرامش جیمز فولی و دیگر قربانیان را باید در عملکرد و رفتار داعش در روزهای پیش از اعدام آنها جست‌و‌جو کرد. داعش گروگان‌ها را چندین‌بار به قتل تهدید می‌کند و صحنه‌های مرگ را عملا برایشان به اجرا در می‌آورد، اما در لحظه پایانی دست از کار می‌کشند و آن‌ها را زنده نگه می‌داند.»

به گفته این خبرنگار فرانسوی «این رفتار باعث می‌شد که گروگان از نمایش اجرای اعدام یا سربریدن نترسد. تکرار نمایش مرگ، گروگان‌ها را به این صرافت می‌انداخت که برنامه آخر هم مانند دیگر برنامه‌ها ساختگی است.»

شبه‌نظامیان داعش تاکنون سه ویدئو از کشتار «جیمز فولی» و «استیون ساتلف» خبرنگاران آمریکایی و «دیوید هینس» امدادگر انگلیسی را در شبکه یوتیوب منتشر کرده‌اند. در همگی این فیلم‌ها، گروگان‌های داعش بدون هیچ‌گونه مقاومتی، زانو زده‌اند و جلاد سرشان را از تن‌شان جدا می‌کند.

پیش از این نیز ویدئوهایی از کشتار گروگان‌هایی در عراق به دست نیروهای شبه‌نظامی منتشر شده بود که این قربانیان هم بدون هیچ مقاومتی و در آرامش به دست جلادانشان سر بریده شده‌اند.
کد خبر: 83011

وب گردی

وب گردی