لحظه شماری بازار خودرو برای خوش آمدگویی به سایپاکوییک

کوییک آبان ماه وارد بازار می شود و مطالعات در زمینه قیمت گذاری در حال انجام است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مدیرعامل سایپا از ورود کوییک به بازار خودرویی خبر داد و با بیان اینکه به زودی پیش فروش خودروی کوییک را آغاز خواهیم کرد، گفت: این خودرو آبان ماه وارد بازار می شود و مطالعات در زمینه قیمت گذاری در حال انجام است به طوری که هم زمان با آغاز پیش فروش قیمت را به صورت قطعی اعلام می کنیم تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند.

جمالی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قرارداد رنو خاطرنشان کرد:قرارداد جدید رنو ارتباطی به سایپا ندارد، البته تا زمانی که محصولات ال ٩٠ و بی ٩٠ تولید شود همکاری ما با رنو ادامه دارد.

او با بیان اینکه اگر رنو از شرکای خوب ما است و اگر بتواند شرایط ما را بپذیرد همکاری ما در آینده با این خودروساز ادامه پیدا خواهد کرد، تاکید کرد:صادرات ٣٠ درصدی، داخلی سازی ٧٠ درصدی از جمله شروط ما است.

سایپا، نام محصول جدیدش را کوییک گذاشته است. همانطور که گفتیم، این هاچ‌بک همان فیس‌لیفت تیبا 2 است که ابتدا با کد 212 در سایپا شناخته می‌شد ولی حالا نام کوییک روی آن گذاشته‌اند. احتمالا کوییک را از کلمه لاتین Quick به معنای سریع و تند قرض گرفته‌اند اما سایپا برای اثبات ایرانی بودنش، چیزهای دیگری می‌گوید! مثل اینکه:

کوییک نام طایفه‌ای از ایل‌های کرد است که در منطقه ژاورود ساکن‌اند.

کوییک نام روستایی در استان هرمزگان است. در استان کردستان و همچنین در شهر نقده نیز روستایی با این نام وجود دارد.

کوئیک نام تپه‌ای باستانی متعلق به هزاره چهارم میلادی است که در شهرستان جوانرود و در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده.

403

کد خبر: 830383

وب گردی

وب گردی