ذوق عجولانه ترامپ واکنش رئیس جمهور فنلاند را به دنبال داشت

رئیس جمهور فنلاند ادعای دونالد ترامپ را در خصوص این که که کشورش هواپیماهای جنگنده اف ۱۸ از آمریکا خریداری کرده است ، رد کرد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره نهایی شدن قرارداد فروش جنگنده های اف 18 به فنلاند، این ادعا را رد کرده است.

ترامپ روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور فنلاند در کاخ سفید تاکید کرد: یکی از مسایل در حال وقوع این است که شما در حال خرید تعداد زیادی از جنگنده های اف 18 از بوئینگ هستید.

رئیس جمهور فنلاند در آن کنفرانس خبری واکنشی به اظهارات ترامپ نشان نداد ولی ظاهرا از این اظهارات متعجب شده بود. نینیستو بعدا ادعای ترامپ در خصوص خریداری هواپیماهای جنگنده اف 18 را رد کرد و گفت: به نظر می رسد در طرف فروش، تصمیمات قبلی و امیدواری نسبت به تصمیمات آتی با یکدیگر مخلوط شده است. خرید تازه دارد آغاز می شود و هیچ چیزی هنوز نهایی نشده است.

5 شرکت آمریکایی از جمله بوئینگ و لاکهید مارتین در رقابت برای انعقاد قرارداد جدید فروش هواپیماهای جنگی به فنلاند قرار دارند ولی این کشور تا سال 2021 میلادی تصمیم نهایی را نخواهد گرفت.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 831920

وب گردی

وب گردی