دولت در فعالیت سمن ها و خیریه ها هیچگونه دخالتی نخواهد کرد

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت در فعالیت سمن ها و خیریه ها هیچگونه دخالتی نخواهد کرد، گفت: این سامانه به منظور نظم و انضباط بخشی به کمک های مردمی انجام خواهد شد تا اعطای کمک ها، نذورات و ... توزیع عادلانه تری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، رسول زرگرپور در جلسه ی ستاد امور فرهنگی و اجتماعی و مدیریت آسیب ها و مسائل اجتماعی استان اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در خصوص حاشیه نشینی، اظهارداشت: استان اصفهان در بحث حاشیه نشینی رتبه ی ششم را با 37 محله و 9 اولویت در بین استان های کشور دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه موضوع امنیت در این مناطق اهمیت بسزایی دارد، اظهارداشت: این امر همواره در شورای تامین استان مورد تاکید قرار گرفته است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه ساده ترین و در عین حال هزینه برترین مسائل در حاشیه نشینی، ایجاد زیرساخت ها است، تصریح کرد: مهمترین مسئله و زمان برترین آن مسائل فرهنگی و اجتماعی است و خوشبختانه با تقسیم کاری که بین اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی و راه و شهرسازی صورت گرفته است این دو بازو با هم حرکت می کنند.

زرگرپور خواستار ساماندهی فعالیت های سمن ها در مناطق محروم و حاشیه نشین شد و افزود: باید سامانه ای طراحی گردد که با ثبت کمک های سمن ها به افراد نیازمند، موازی کاری و همپوشانی فعالیت های خیریه ها و سمن ها به حداقل برسد و از برخی نابسامانی ها جلوگیری شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت در فعالیت سمن ها و خیریه ها هیچگونه دخالتی نخواهد کرد، افزود: این سامانه بمنظور نظم و انضباط بخشی به کمک های مردمی انجام خواهد شد تا اعطای کمک ها، نذورات و ... توزیع عادلانه تری داشته باشد.

در ادامه ی جلسه استاندار اصفهان با اشاره به تشریح عملکرد اداره کل بهزیستی استان در طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش طلاق در استان توسط این ادره کل، اظهارداشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، نرخ رشد طلاق در استان کنترل شده است و استان اصفهان رتبه ی هجدهم را در حوزه ی طلاق در بین استان های کشور دارد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در سال 96 در بخش اقتصادی اولویت استان کاهش نرخ بیکاری و رسیدن نرخ بیکاری به متوسط کشور است، افزود: در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز اولویت کاهش آسیب های اجتماعی براساس تقسیم کار ملی است و انتظار می رود دستگاه های ذیربط این اولویت را در دستور کار خود قرار دهند و اهداف پیش بینی شده را پیگیری کنند.

زرگرپور افزود: زمانی که مقام معظم رهبری چندین جلسه بسیار طولانی را با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار می کنند و آسیب های اجتماعی را مورد بحث و ارشاد قرار می دهد نشان می دهد که در استان ها نیز این مقوله باید در در اولویت قرار گیرد.

رسول زرگرپور از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که حضور مستمر و جدی در اینگونه جلسات داشته باشند و تصریح کرد: زمانی که یک موضوعی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار دارد باید نیروها و اولویت ها را به آن سمت برد تا اهداف اجرایی شود و دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی باید حضور بیشتر، فعالیت و تلاش بیشتری در رابطه با چنین اولویتی که هم در سطح کشور و هم در سطح استان مطرح است داشته باشند.

901

کد خبر: 834101

وب گردی

وب گردی