جعفرپور: تلاش های وزارت خارجه درباره مسئله میانمار مضاعف شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات میانمار و جنایاتی که ارتش در آن جا مرتکب می شود، هرچند که امکان بازتاب و به تصویر کشیدن آن مشکل است اما همین مقداری هم که منتشر می شود نشان دهنده نسل کشی است که در آن جا در حال رخ دادن است.

جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به موضوع کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: اتفاقات میانمار و جنایاتی که ارتش در آن جا مرتکب می شود، هرچند که امکان بازتاب و به تصویر کشیدن آن مشکل است اما همین مقداری هم که منتشر می شود نشان دهنده نسل کشی است که در آن جا در حال رخ دادن است.

وی افزود: در میانمار اعمال شنیعی مانند زنده زنده سوزاندن، سربریدن و هتک حرمت و تعرض به زنان رخ می دهد که تمام این ها نشان دهنده عمق فاجعه در آن منطقه است.

جعفر پور تاکید: ما در هرجایگاهی که باشیم چه مسئول، چه نماینده و هر مقام دیگری، هنگامی که مسلمانی ندای یاللمسلمین بلند کند، اگر به فریاد او نرسیم باید به مسلمانی خودمان شک کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که درخواست مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه موضع گیری قاطع در قبال این جنایات است ادامه داد: وزارت امور خارجه باید از توان کشورهای اسلامی در توقف جنایات و نسل کشی در میانمار استفاده کند.

وی تصریح کرد: آقای دکتر ظریف طی تماس هایی که با مقامات مربوطه داشتند در جهت بهبود اوضاع تلاش کردند؛ اما این تلاش ها و پیگیری ها باید مضاعف شود.

جعفر پور با بیان این که صدا و سیما باید به وسیله شبکه های برون مرزی در شفاف سازی این جنایات تلاش کند خاطر نشان کرد: صدا و سیما باید عمق این جنایات را به سراسر کشورهای اسلامی برساند تا آن کشورها نیز خواستار دخالت و حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار شوند.

302

کد خبر: 834491

وب گردی

وب گردی