بار بیکاری کل کشور بر دوش بندرعباس است/افزایش حاشیه نشینی در شهر

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که بار بیکاری کل کشور روی دوش این شهر است، گفت: در حال حاضر 50 درصد از جمعیت بندرعباس را غیربومی ها و مهاجران تشکیل داده اند.

حسین هاشمی تخته پور نماینده مردم بندرعباس با اشاره به معضل حاشیه نشینی در این شهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مهاجرت روستائیان به شهر علت اصلی حاشیه نشینی است؛ به این معنا که در روستاها نتوانستیم بر روی مشکل کشاورزی و اشتغال به خوبی کار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع که هزینه اشتغال در روستاها بسیار پایین تر از شهر است اما متاسفانه خیلی در بخش کشاورزی نتوانستیم خوب عمل کنیم.

بار بیکاری کل کشور بر دوش بندرعباس است

هاشمی با اشاره به این که استان هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس سرریز جمعیت کل کشور است، بیان کرد: از اقصا نقاط کشور در شهر بندر عباس ما ساکن داریم بنابراین حاشیه نشینی در کنار شهر بندرعباس و برخی از شهرستان ها مانند حاجی آباد وجود دارد و دلیل انتخاب بندرعباس از سوی حاشیه نشین ها این است که بندرعباس یک شهر تجاری و همچنین مناسب برای اشتغال است.

وی با بیان این که بار بیکاری کل کشور روی دوش بندرعباس است، ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد از جمعیت بندرعباس را غیربومی ها و مهاجران داده اند.

رسیدگی به روستاها از سوی مجلس به دولت مکلف شده است

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که وزارت و اداره کل راه و شهرسازی به دنبال کار بر روی بافت های فرسوده هستند، گفت: کار بر روی بافت های فرسوده برنامه بسیار خوبی است و در همین راستا تسهیلات خوبی را در نظر گرفتند، بسیاری از بافت های فرسوده و حاشیه نشین ها سند ندارند و به همین دلیل برنامه ریزی شده تا به آنها سند دهند و یا متقاعد شوند تا آن منطقه را ترک و در بافت های فرسوده ای که قرار است خانه سازی صورت گیرد تا بحث حاشیه نشینی را حل کنند اما این موضوع به دولت بستگی دارد که تا چه اندازه می تواند در میدان عمل موفق باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که رسیدگی به روستاها در برنامه ششم مجلس مصوب و به دولت مکلف شده است، افزود: تسهیلات و اعتبارات خوبی دولت برای موضوع آب، ساخت و سازها و کشاورزی قرار و برنامه خوبی هم تنظیم کرده است.

هاشمی گفت: رویکرد این برنامه به سمت روستاها و بخش کشاورزی است.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به این که دولت های مختلف نتوانسته اند برنامه های 5 ساله مصوب را اجرایی کنند، گفت: اگر دولت برنامه را به خوبی اجرا کند این مشکلات حل می شوند ولی 30-40 درصد برنامه ها در اکثر دولت ها عملیاتی نشده است.

901/900

کد خبر: 834784

وب گردی

وب گردی