طرح ضیافت و گفتمان‌های معرفتی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ضیافت و گفتمان‌های معرفتی برای ششمین‌ سال متوالی در دانشگاه چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدعلی نکونام‌ ظهر امروز در نشست با اساتید و هئیت‌ علمی‌ دانشگاه‌ شهرکرد اظهار داشت: طرح ضیافت و گفتمان‌های معرفتی که برای ششمین‌ سال متوالی در این‌ دانشگاه برگزار می‌شود یکی از‌ بهترین‌ طرح‌ها‌ است‌ چرا‌ که‌ در زمانی‌ که هجمه‌هایی‌ به دین‌ و فرهنگ‌ ما‌ وارد می‌شود‌ اجرای این‌ طرح‌ها‌ ضروری‌ است‌.

وی با بیان‌ اینکه‌ اجرای‌ طرح‌های‌ گفتمانی‌ ما را به آنچه‌ که‌ باید بیندیشم‌ و انجام‌ دهیم‌ می‌رساند، افزود: در کنار مباحث‌ علمی‌ که در رشته‌های مختلف مطرح‌ می‌شود ضروری است‌ که در جوازات‌ مباحث‌ علمی‌ مباحث‌ معرفتی‌ نیز مطرح‌ شود‌.

نماینده ولی‌فقیه‌ در چهارمحال‌ و بختیاری بیان‌ کرد: اگر معرفت‌ در کنار علم‌ نباشد‌ طبعا‌ علم‌ که‌ یک‌ بال است‌ امکان‌ را برای پرواز انسان‌ و به مقصد‌ رسیدن‌ او فراهم نمی‌کند‌.

نکونام با اشاره به شناخت معرفتی خاطرنشان‌ کرد: وقتی سخن‌ از معرفت‌شناسی می‌شود در رأس‌ آن‌ باید اول خداوند‌ متعال را بشناسیم و به باور و ایمان‌ توحیدی عمیق‌ دست‌ یابیم.

وی ایمان‌ توحیدی‌ را حرکت‌ در چهارچوب‌ تعیین‌ شده توسط خداوند‌ عنوان‌ کرد و گفت: باور ایمانی‌ را علم‌ ایجاد نمی‌کند‌ بلکه‌ باور ایمانی‌ را پایبندی‌ عملی‌ به قوانینی‌ که‌ خداوند‌ تعیین‌ کرده است‌ ایجاد‌ می‌کند‌.

نماینده ولی‌فقیه‌ در چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌ بر روی یاور ایمانی‌ تاکید و کار نمی‌شود، تصریح‌ کرد: متاسفانه‌ امروز ما در یکسری از مسائل کلیدی جامعه‌ در دانشگاه‌ها‌ غافل هستیم‌ و علاوه‌بر بازی‌های سیاسی سرگرم‌ مسائل دنیوی شده‌ایم‌ و فرصتی برای اینکه‌ به مسائل دینی‌توجه‌ کنیم‌ نداریم‌.

نکونام‌ با تاکید بر اینکه‌ در دانشگاه‌ها‌ باید به باور ایمانی‌ و مسائل دینی‌ توجه‌ شود، ادامه داد: بسیاری از گرفتاری‌های سیاسی و خلاء در تصمیم‌گیری‌های‌ اصلی به دلیل کم‌ توجهی‌ به این‌ مسائل است‌، تصمیم‌گیری‌های رهبر گونه‌ در حوزه فرهنگیان‌ کم‌ و در بین‌ سیاسیون‌ گم‌ شده است‌.

وی با اشاره به اینکه ضروری است‌ که انسان‌ به باور توحیدی پایبند‌ باشد، افزود: اساتید باید جامعه‌ و دانشجویان‌ را به اعمال‌ عبادی و اخلاقی سوق دهند تا به باورهای دینی‌ پایبند‌ شوند‌.

902/900

کد خبر: 835919

وب گردی

وب گردی