افتتاح نمایشگاه کتاب ارومیه با تقدیر از 3 کتاب فروشی برتر استان

مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه صبح امروز با تقدیر از 3 کتاب فروشی برتر استان درمحل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه، گفت: کتابخوانی در ابتدا باید در خانواده‌ها با جدیت دنبال شود و در انتخاب محتوا و جنس کتاب نیز باید حساسیت به خرج دهیم تا کتاب‌های مناسب به دست مخاطب برسد.

حسینی در ادامه گفت: کتاب، همه داشته‌های یک نویسنده برای انتقال تجربیات و دانش او است. نویسندگان به راحتی داشته‌های خود را در معرض نقد می‌گذارند و ما می‌توانیم در مورد آن‌ها قضاوت کنیم. وای بر احوال کسانی که عالم هستند و اندوخته‌های فکری خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند و کسی از اندوخته‌های فکری آنان بهره نمی‌برد.

وی در ادامه با اشاره به کتاب‌های آسمانی گفت: خداوند به پیامبران اولوالعزم خود کتاب داده و اکنون آن 5 کتاب لوح‌های ماندگار در زمین هستند که در جهت موازی هم نیستند بلکه در جهت و امتداد یکدیگر قرار دارند. ادیان و پیامبران متعددی که خداوند برای هدایت بشر فرستاده است هرکدام دیگری را تکمیل می‌کند. کتب الهی نیز کامل کننده یکدیگر هستند و آخرین کتاب فرستاده خداوند از بقیه کامل‌تر است. خداوند برای هدایت انسانها کتاب قرآن را نازل کرده و از این جهت کتاب دارای اهمیت است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به کارکرد نمایشگاه‌های کتاب گفت: نمایشگاه‌های کتاب باعث رونق کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن مردم به کتاب می‌شود. افراد جامعه از این طریق به خرید کتاب تشویق می شوند و در واقع برگزاری این نمایشگاه ها، نمایشی برای علاقه‌مند کردن مردم به کتاب است. در این نمایشگاه با توجه به مشارکت 10 کتاب‌فروشی، امیدواریم این کار سبب رونق کار کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خوانی در استان شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: از استاندار محترم که مبلغ 100 میلیون تومان را برای خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرهای مرزی اختصاص دادند تشکر می‌کنم و بنده نیز 50 میلیون تومان به این طرح اختصاص می‌دهم.
در پایان این مراسم از 3 کتابفروشی ظرافت، کوثر و عباسی به عنوان کتابفروشی های برتر استان تقدیر شد.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از 28 شهریور تا 3 مهر در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی با حضور هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.

502

کد خبر: 838534

وب گردی

وب گردی