تهران-ایسکانیوز: نگارخانه شماره دو هنر ایران از امروز تا 3 مهرماه نمایش مجسمه های چوبی علی فخرایی را در برنامه دارد. مدیر این نگارخانه حمایت از جوانان را از اصلی ترین برنامه های این مرکز هنری دانست.

خدیجه رجبی، مدیر نگارخانه هنر ایران در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز گفت: در نمایشگاه «پاپیون» که به آثار حجم علی فخرایی اختصاص دارد، 17 اثر از چوب های مختلف به نمایش در خواهد آمد که اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند جوان محسوب می شود.

رجبی با بیان این که علی فخرایی پیش از این در نمایشگاه های گروهی نیز شرکت داشته است، افزود: آثار این هنرمند جوان مانند دیگر نمایشگاه های پیشنهادی کارشناسی شده اند و «پاپیون» می تواند نمایشگاه جالب توجهی برای علاقه مندان به هنر مجسمه باشد.

وی در ادامه، درباره دیگر فعالیت های این نگارخانه این طور توضیح داد: این نگارخانه زیر نظر معاونت هنری و موسسه توسعه هنرهای تجسمی فعالیت می کند و حمایت از هنرمندان جوان تهران و شهرستان ها از اصلی ترین برنامه های آن خواهد بود.

این هنرمند نقاش با بیان این که در بخش انتخاب هنرمند نگارخانه آزادی عمل بسیاری در اختیار دارد، ادامه داد: درست است که بسیاری از نگارخانه ها به همکاری با هنرمندان شناخته شده علاقه بیشتری دارند، اما معتقدم اگر از هنرمندان جوان حمایت درستی صورت بگیرد، آن ها نیز به مرور به هنرمندان شناخته شده ای تبدیل خواهند شد.

رجبی همچنین به برگزاری ورکشاپ هایی همزمان با مناسبت ها در این نگارخانه اشاره کرد و گفت: در ایام عاشورا وتاسوعا ورکشاپی برای هنرمندان نقاشی خط در برنامه داریم که از جمله استادان شرکت کننده در آن می توان به محمد سعید نقاشیان و احمد آریامنش اشاره کرد، همچنین در یک دوره ده روزه پس از شهادت ژیامبر اکرم(ص)، کارگاهی تخصصی خواهیم داشت.

به گفته این هنرمند قرار است از فرصت های مناسبتی در این گالری استفاده شود و به این ترتیب نگارخانه تعطیل در این روزها نخواهد بود.

مدیر نگارخانه هنر ایران، با اشاره به اینکه در ماه های گذشته با هنرمندان شهرستان نیز تعامل خوبی صورت گرفته است به نمایشگاه آثار نقاشان بوشهر اشاره کرد که با فروش خوبی نیز رو به رو شده و افزود: اواخر مهرماه نیز میزبان انجمن نقاشان همدان هستیم.

برنامه بعدی این نگارخانه نمایشگاه گروهی آثار حجم با موضوع ماسک از هنرمندان جوان خواهد بود.
کد خبر: 83878

وب گردی

وب گردی