تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار نمی کنند و ضرورتی ندارد این دیدار صورت بگیرد.

جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که چرا برخی رسانه های غربی با وجود اعلام مقامات رسمی تهران واشنگتن مبنی بر عدم دیدار روحانی و اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، از احتمال دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا خبر می دهند، گفت: من فکر نمی کنم دیداری در این راستا صورت بگیرد و البته ضرورتی هم ندارد که این دیدار انجام شود.

او در ادامه در واکنش به اعلام یکی از مقامات آمریکایی در خبرگزاری رویترز و بلومبرگ مبنی بر اینکه احتمالا روحانی و اوباما در حاشیه مجمع عمومی بدون برنامه دیدار خواهند کرد، گفت: در صداقت اظهارات مقامات آمریکایی تردید جدی وجود دارد چون بعد از هر دیداری که انجام می شود، توافقات دیدارهای قبلی را رد کرده و شرایط را سخت تر می کنند. با توجه به این شرایط من این دیدار را از مبنا منتفی می دانم.

جهانگیرزاده با بیان اینکه فضاسازی رسانه های غربی حول این دیدار برای ایجاد اشتیاق برای برخی علاقمندان به ایجاد رابطه با آمریکا است، یادآور شد: رفتار و عملکرد رئیس جمهوری ایران در مواجه با چنین فضاسازی هایی هوشمندانه است و ایشان سمت دیداری بی حاصل نخواهند رفت.

نماینده مردم ارومیه که توانسته سه دوره متوالی نمایندگی مردم این شهر را عهده دار باشد، با تاکید بر اینکه مذاکرات در سطح پایین دچار اختلال است، متذکر شد: مذاکرات در سطوح پایین دچار اختلال است و باید در همین سطح از دست انداز خارج شود. از طرفی در جریان مذاکرات هسته ای برای فعالیت هسته ای ایران تنها آمریکا طرف مذاکره نیست در نتیجه رئیس جمهوری ایران چنین ریسکی نخواهد کرد.

او در ادامه گفت: غرب برای استفاده رسانه ای از این رویداد که به فرض محال اتفاق بیفتد مایل است هماوردی ایران و آمریکا را از بین ببرد و این در شرایطی است که ایران به عنوان قدرت فرامنطقه ای مطرح شده و جایگاهش متفاوت با سال های گذشته است.

جهانگیر زاده تاکید کرد: ایران به همراه جریان مقاومت به عنوان قدرت جدی در عرصه روابط بین الملل مطرح است و این جایگاه روبه رشد است.
کد خبر: 83896

وب گردی

وب گردی